شناسایی ۳۱۸ کودک کار در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۱۶۶۳۲
شناسایی ۳۱۸ کودک کار در همدان
ناصر شایگان از شناسایی 318 کودک کار سال گذشته در همدان خبر داد و افزود: مسائل فرهنگی و دیدگاه خانواده ها نیز در کنار مسائل اقتصادی بر گرایش کودکان به سمت کار تاثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، جانشین معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در حاشیه همایش کودکان کار در همدان در جمع خبرنگاران افزود: وجود این کودکان واقعیتی تلخ در جامعه است که نیازمند یک ساماندهی منسجم است.

وی ادامه داد: بهزیستی متولی اجرایی برای مقابله کردن با این معضل اجتماعی معرفی می شود که از دو سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار نیز در استان ها شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: این مرکز بر روی حمایت و آموزش خانواده ها فعالیت داشته و به شکل شبانه روزی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: این مرکز در بعد جسمی، معنوی، عاطفی و روانی این کودکان فعالیت می کند و تهدیدهای اجتماعی موجود در سطح خیابان های شهر را برای والدین این کودکان ترسیم می کند.

شایگان با بیان اینکه هم اکنون این مرکز در سطح استان همدان فقط در شهرستان همدان فعال است اضافه کرد: فعالیت این کودکان و کسب درآمدهای اندک اینها هزینه های گزافی را بر جامعه ما تحمیل می کند.

وی از شناسایی 318 کودک کار سال گذشته در همدان خبر داد و افزود: مسائل فرهنگی و دیدگاه خانواده ها نیز در کنار مسائل اقتصادی بر گرایش کودکان به سمت کار تاثیر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز