معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد:

کیفیت هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۲۴:۰۵
کد خبر: ۴۱۶۶۵۶
کیفیت هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با ورود توده گرد و غبار به آسمان این استان، از بامداد امروز(دوشنبه) کیفیت هوای برخی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش گروه خبرنگار خبرگزاری برنا، علی طاهرسارایی، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با ورود توده گرد و غبار به آسمان این استان، از بامداد امروز کیفیت هوای برخی شهرستان ها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

طاهر سارایی افزود: طبق آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های سنجش غبار مناطق مختلف این استان، هم اکنون وضعیت هوای شهرستان های مهران با 270، ایلام با 240 و ایوان با 230 میکروگرم ذرات معلق در هر متر مکعب در وضعیت هشدار است.

وی با بیان اینکه این روند کاهشی است، یادآور شد: هر چند در شهرستان دهلران شاهد نوسان میزان ریزگردها هستیم اما وضعیت هوای این شهرستان و دیگر نقاط استان در مقطع فعلی عادی است.

از ابتدای سال جاری تاکنون 12روز از هوای استان ایلام به خاطر ریزگردها آلوده ناسالم و در وضعیت هشدار قرار داشته است.

** ورود توده جدید ریزگردها به ایلام در طول هفته آتی

مجتبی میهن‌پرست، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز از ناپایداری توده هوای غبارآلود در آسمان استان خبر داد و گفت: این پدیده از نوع متوسط تا رقیق است و تا عصر امروز به‌تدریج رو به تضعیف می گذارد.

میهن پرست یادآور شد: با توجه به ناپایداری‌های مشهود در تراز میانی جو کشورهای عراق و سوریه انتظار ورود توده دیگری از ریزگردها به آسمان استان ایلام در روزهای باقی مانده از هفته جاری دور از انتظار نیست.

وی همچنین در خصوص تغییرات دمایی هوای استان نیز اظهار کرد: انتظار می رود از امروز (دوشنبه) به صورت نسبی شاهد افزایش دمای هوای مناطق مختلف استان نسبت به چند روز گذشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز