رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

طرح پایش سواد قرآنی استان تهران امسال اجرا می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۰:۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۱۷۲۱۴
طرح پایش سواد قرآنی استان تهران امسال اجرا می‌شود
طرح پایش سواد قرآنی استان تهران در سال جاری با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از ایکنا مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی که سابقه زیادی در انجام پژوهش‌های دینی دارد، امسال برای نخستین‌بار طرح پایش سواد قرآنی استان تهران را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن الکریم نیز در اجرای طرح پایش سواد قرآنی استان تهران مشارکت خواهد داشت، عنوان کرد: بنا ما در اجرای این طرح این است که با یک جامعه آماری نمونه در اقشار مختلف؛ دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، زنان خانه‌دار و... که یک جامعه آماری تعریف شده از نظر تعداد برای آنها در نظر گرفته می‌شود به پایش سواد قرآنی استان تهران بپردازیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: سنجش‌هایی که در طرح پایش سواد قرآنی استان تهران انجام می‌شود تعریف علمی دارد و وجه علمی در تعداد جامعه مخاطب و اقشاری که مورد سنجش قرار می‌گیرد، مورد توجه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: معمولا نتایجی که از طرح پایش سواد قرآنی استان تهران به دست می‌آید، می‌تواند به سطح کشور تسری داد.  

قره‌شیخلو در پایان اظهار کرد: ما در خصوص سواد قرآنی جامعه، نمونه آماری دقیقی که براساس پایش علمی باشد، نداریم در صورتی که اگر بخواهیم برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه قرآنی داشته باشیم باید بدانیم چند درصد از مردم ما حداقل‌های قرآنی را می‌دانند و چند درصد سواد قرآنی ندارند تا سرمایه‌گذاری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز