با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۱:۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۱۷۲۸۷
رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان
این اثر حاصل ١٨ سال تلاش است که ٨٠ هزار ساعت روی آن کار شده است و کتابت آن با تأیید آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، نگارش و اعراب‌گذاری شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآنی وزیر ارشاد و رئیس این دوره از نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم، رسول زرگرپور؛ استاندار استان اصفهان و حجت‌الاسلام اکبر حمیدزاده گیوی؛ نهج‌البلاغه‌ پژوه و مؤلف کتاب قطره‌ای از دریا، عصر دیروز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام اکبر حمیدزاده گیوی، نهج‌البلاغه‌ پژوه و مؤلف کتاب "قطره‌ای از دریا"، گفت: قرآن هویت اعتقادی ماست و این باید در عمل ما نمودار باشد، با وجود اینکه قرائت، حفظ و توسعه جلسات قرآنی از عنایات حضرت حق است و این‌ها می‌توانند ما را آسمانی کنند، اما مهم تأثیرگذاری قرآن بر باور، اعتقاد، عمل، نگاه و تحلیل ما از زندگی قرآنی است.

وی افزود: از نظر امیرالمؤمنین علی(ع)، قرآن احسن‌الحدیث است و اگر با شیوه صحیح استفاده شود، می‌تواند دل‌های مستعد را مسخر سازد، قرآن بهار دل‌هاست، سلامت فرد و جامعه قرآنی را در عرصه توجه به ارزش‌های اخلاقی تضمین می‌کند، قرآن می‌تواند با جاذبه توجه به داستان، به بهترین شیوه پاسخگو باشد، قرآن نصیحت‌گری است که فریب در آن راه ندارد، هدایت‌گری است که بی‌منت هدایت می‌کند، حدیث‌گویی است که دروغ در آن راه ندارد، این‌ها کلام علی(ع) در مورد قرآن است.

حجت‌الاسلام حمیدزاده گیوی بیان کرد: باید بر امت‌اسلامی تأسف خورد که قرآن دارد اما سلطه سلطه‌گران و استکبار مستکبران را برای مدیریت خود می‌پذیرد، امروز جامعه ما، فهم قرآن را می‌طلبد و همانطور که حجت‌الاسلام حشمتی پیش‌بینی کردند امروز، حرکت به سوی فهم قرآن است که جواب می‌دهد.

وی اظهار کرد: در قرون گذشته، بررسی سلسله روات بدون توجه به اصل متن‌شناسی مبثوت شده است، متن‌شناسی فراتر از علم‌الرجال است و می‌تواند ما را در فهم قرآن، توانمند کند.

در ادامه این مراسم، رسول زرگرپور؛ استاندار استان اصفهان، گفت: اصفهان امروز مهد قرآن است، ١ هزار و ٢٠٠ مرکز قرآنی در سطح این استان فعالیت دارند، ١٥ هزار قرآن‌آموز در این استان در حای حفظ قرآن هستند که از این تعداد ١٠٠ هزار نفر بخشی از قرآن را حفظ کرده‌اند و ٣ هزار نفر حافظ کل هستند، اما امروز نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام که به همت هنرمندان اصفهانی خلق شده رونمایی می‌شود.

وی افزود: قلم این قرآن قلم استاد ماهروی است که به خط ثلث کتابت شده است، نقش‌ونگارهای این قرآن، کار استادان معتمدی، صادق‌زاده و ساعی است، این اثر حاصل ١٨ سال تلاش است که ٨٠ هزار ساعت روی آن کار شده است و کتابت آن با تأیید آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، نگارش و اعراب‌گذاری شده است، ١٧٦ تذهیب برای هر صفحه دارد توسط استاد صادق‌زاده انجام شده، جلد نقره‌ای، رحل و قلم‌زنی با حک ١٢٠ اسم خدا روی آن تو سط استادان قادران و ساعی کار شده و ١٣٥٠ نگین برلیان در جلد این اثر به کار رفته است، همچنین مالک این اثر، برادران جان‌فزا هستند که به یاد پدرشان تصمیم به خلق این قرآن گرفتند.

در پایان این مراسم از نفیس‌ترین قرآن جهان رونمایی شد سپس با اجرای ابتهال و پخش زنده اذان مغرب، این مراسم به پایان رسید.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار "به سوی فهم قرآن" از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز