محمود نبوی در گفت‌وگو با برنا:

زنان باردار به برزیل نروند

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۰:۲۷:۳۰
کد خبر: ۴۱۷۷۶۹
زنان باردار به برزیل نروند
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ویروس زیکا به زنان باردار توصیه کرد به کشور برزیل نروند تا از نقص عضو جنین‌شان جلوگیری کنند.

محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص ویروس زیکا به خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، گفت: ایران پشه ناقل زیکا را ندارد. حدود سه سال است که مناطق جنوب شرقی را از نظر پشه‌های انتقال دهنده ویروس زیکا جست‌وجو می‌کنیم ولی مورد خاصی پیدا نشده‌ است و این ویروس در آمریکای جنوبی بسیار شایع شده است.

نبوی ادامه داد: به ورزشکارانی که برای شرکت در بازی‌های المپیک برزیل به این کشور سفر کردند نیز درباره محل زندگی پشه‌های ناقل و نحوه محافظت از خود آموزش داده شده است. به ورزشکاران اسپری‌هایی داده شده که به قسمت‌های باز صورت و دست‌ها بزنند تا پشه‌ها از آن‌ها دور شوند.

وی با بیان اینکه این بیماری واگیر ندارد عنوان کرد: اگر زن بارداری به ویروس زیکا مبتلا شود، ممکن است جنین وی دچار نقص عضو شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم زنان باردار به برزیل سفر نکنند.

به گفته معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ورزشکاران اگر به این ویروس مبتلا شوند فقط دچار تب و لرز می‌شوند و امکان انتقال به بقیه وجود ندارد. این بیماری فقط به صورت نادر و از طریق جنسی و مقاربتی منتقل می‌شود.

نبوی در پایان رفتن ورزشکاران به این مناطق را بلامانع دانست و خاطرنشان کرد: به ورزشکاران آموزش داده‌ایم که چگونه در معرض گزش قرار نگیرند و بعد از بازگشت آن‌ها، تنها در صورتی که علامتی از بیماری داشته باشند مورد آزمایش قرار می‌گیرند. خود شخص بیماری را انتقال نمی‌دهد و خطر زیادی در این مورد وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز