ماموران آتش نشانی اصفهان به دنبال مار در زاینده رود

سمور خدنگ در بستر خشک زاینده رود

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۳:۰۳:۰۶
کد خبر: ۴۱۷۸۱۲
سمور خدنگ در بستر خشک زاینده رود
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شایعه وجود یک حلقه مار چند متری در داخل رودخانه زاینده رود، تاکنون با وجود گشت های مداوم آتش نشانان در محل های گزارش شده، تایید نشده است.

به گزارش برنا از اصفهان، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: یک شهروندی اصفهانی امروز در محل پل شهرستان یک خزنده شبیه مار را در میان نیزارها رویت کرد و مراتب را با آتش نشانی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در میان گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: پس از دریافت این گزارش بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدند و به جستجو در میان نیزارهای بسیار بلند که بخش وسیعی از رودخانه را احاطه کرده است، پرداختند.

آتشپاد بهزاد بزرگ زاد افزود: آتش نشانان پس از محاصره بخش هایی از رودخانه، ساعت ها به جستجو پرداخته تا در صورت رویت این خزنده، آن را زنده شکار کنند.

وی گفت: با جستجو در داخل رودخانه و در میان نیزارها مشخص شد که خزنده رویت شده یک سمور آبی بالغ (خدنگ) بوده است.

وی تاکید کرد: شایعه وجود یک حلقه مار چند متری در داخل رودخانه زاینده رود، تاکنون با وجود گشت های مداوم آتش نشانان در محل های گزارش شده، تایید نشده است.

معاون عملیات این سازمان نیز اظهار کرد: نیروهای آتش نشان در محدوده ای سه هکتاری بصورت صف و با هدایت شدن بوسیله یک نردبان 56 متری و با داشتن دوربین های شکاری، به جستجوی وسیعی در این منطقه پرداختند.

آتشپاد سوم حمید رضوانی افزود: نیروهای آتش نشان پس از تجسسی پنج ساعته اطمینان حاصل کردند که خزنده اعلام شده، یک سمور آبی بالغ (خدنگ) است که دُم این حیوان از فاصله دور مانند دُم مار دیده می شود.

وی تاکید کرد: این حیوان کاملاً بی آزار بوده و جزئی از اکوسیستم سنتی منطقه اصفهان است.

 پس از بسته شدن جریان آب زاینده رود در نیمه خرداد امسال و گرم شدن هوا، اخباری دال بر رویت خزنده ها از جمله مار در این رودخانه بین مردم اصفهان بالا گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز