رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور خبر داد:

وضعیت غذا و تغذیه در کشور به طورمستمر پایش می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۳:۳۳:۲۷
کد خبر: ۴۱۸۳۹۵
وضعیت غذا و تغذیه در کشور به طورمستمر پایش می‌شود
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور به عنوان یک انستیتوی ملی، برنامه‌ای را طراحی کرده است که بتواند وضعیت غذا و تغذیه کشور را به صورت مستمر مورد پایش قرار بدهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هدایت حسینی در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذایی و تغذیه گفت: براساس یک نظام مراقبت بسیار مبتنی بر آخرین منابع و رفرانس‌های علمی دنیا طراحی شده که در این برنامه‌ی مراقبت، به بحث‌های بررسی ریز مغذی‌ها؛ سبد غذایی مردم کشور در اقلیم‌های مختلف در گروه‌های سنی و جنسی مختلف،  بحث بیوشیمیایی و عوامل خطری که در ارتباط با تغذیه مردم است، توجه ویژه شده است.

 

حسینی در ادامه افزود: در این برنامه به چهار عامل، مقدار نمک، شکر، چربی و اسیدهای چرب؛ که وزارت بهداشت به عنوان هدف تعیین کرده است توجه شده است.

وی با بیان این که برنامه ملی مراقبت یک برنامه کشوری است، اظهار امیدواری کرد و افزود: با حمایت‌های وزارت بهداشت این برنامه از نیمه دوم امسال اجرا شود.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور خاطر نشان کرد: اطلاعات این برنامه مستمر و دائمی است که بعد از راه اندازی می‌تواند در اختیارات مسئولان کشور و وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، رفاه، صنعت، معدن تجارت و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه غذا و تغذیه فعالیت دارند قرار گیرد و همچنین در سیاست گذاری‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان ملی مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی در ادامه گفت: این برنامه به عنوان بخشی از برنامه نظام سلامت کشور در واقع می‌تواند در پیشگیری و کاهش بار بیماری‌ها مرتبط با غذا موثر باشد و تاثیرات مثبت در نظام سلامت کشور و طرح تحول سلامت دارد و در نهایت منجر به ارتقای سلامت مردم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز