درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی و سازمان حج و زیارت صورت گرفت:

بررسی راهکارهای زائران در مراسم اربعین حسینی

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۵۷:۰۲
کد خبر: ۴۱۸۴۱۳
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواستار برنامه ریزی برای اعزام زائران اهل سنت به عتبات عالیات شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تشکیل شد راهکارهای حضور پرشورتر زائران در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی بررسی شد.
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در این جلسه با اشاره به اینکه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با پذیرفتن مسئولیت دو کمیته فرهنگی و اعزام برای همکاری با ستاد مرکزی اربعین آمادگی کامل دارند از معاونت فرهنگی بعثه و مدیرکل حوزه عتبات خواست که از فرصت کنونی استفاده نموده و با برنامه ریزی مناسب، بخش‌های فرهنگی و محتوایی و ساماندهی صدور ویزای زائران اربعین را مدیریت نمایند.

درادامه این جلسه اوحدی، رئیس سازمان حج وزیارت از آخرین تصمیمات اتخاذه شده در خصوص اعزام زائران برای حضور درمراسم اربعین گزارشی ارائه کرد و گفت: ثبت نام زائران برای شرکت درمراسم پیاده روی اربعین حسینی از طریق سامانه سماح انجام خواهد شد.

دراین جلسه همچنین حاضران دیدگاه خود را درخصوص مسایل مطرح شده دردو حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اعزام زائر بیان کردند وبر این مسئله تاکید شد که اعزام زائران، گلوگاه ساماندهی مراسم اربعین حسینی است و باید موضوع نحوه صدور روادید و اعزام مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین با جدیت دنبال و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه این نشست آموزش متمرکز زائران عتبات عالیات را ضروری خواند و لزوم اطلاع رسانی به زائران در بخش‌های دینی و فرهنگی، اسکان، تغذیه، تدارکات و توصیه‌های پزشکی و امنیتی با استفاده از انتشار بروشور، جزوه، فضای مجازی و برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی را یادآور شد.

بررسی نحوه اعزام زائران اهل سنت  به عتبات عالیات از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود و نماینده ولی فقیه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به علاقمندی زائران محترم اهل سنت و با کارکارشناسی صورت گرفته اعزام این عزیزان طراحی و ساماندهی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز