سردار اشتری:

راه‌اندازی قرارگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان‌های هدف/ اهتمام مسئولان برای مقابله با معضلات حاشیه‌نشینی در شهرها

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۰۹:۵۰:۱۸
کد خبر: ۴۱۸۵۵۱
راه‌اندازی قرارگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان‌های هدف/ اهتمام مسئولان برای مقابله با معضلات حاشیه‌نشینی در شهرها
فرمانده نیروی انتظامی گفت: مقابله و مبارزه با قاچاق کالا یکی از اقداماتی است که نیروی انتظامی، راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا را در استان های هدف، شروع و به مرحله اجرا گذاشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مازندران، ماه رمضان را ماه استغفار، بخشش و رحمت خداوند برشمرد و اظهار داشت: امیدوارم، همگان بتوانیم از این رحمت واسعه الهی بهره شایان ببریم.

فرمانده ناجا افزود: بحمدالله امروز نیروی انتظامی به جهت گستردگی و تنوع مأموریت خود در عرصه نظم، امنیت و آرامش و نیز خدمات‌رسانی به مردم یک سازمان پیشتاز است.

وی خاطر نشان کرد: استقرار نظم، امنیت و آرامش برای مردم شریف و عزیز کشور بالاترین توفیقی است که به عهده کارکنان خدوم، فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی است و ما قدردان و شاکر آن هستیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه استقرار نظم و امنیت در اقصی‌نقاط کشور از کارکردهای موفق ناجا به شمار می آید، تصریح کرد: نیروی انتظامی اکنون به مظهر اقتدار و پیشتاز در خدمت رسانی به مردم تبدیل شده و مأموریت خود را برای ارتقای شاخص‌های امنیتی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت بالاترین موهبت الهی و سرمایه هر کشور و ملتی است، اظهار داشت: به ‌برکت خون شهدا، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، همدلی و همزبانی میان مسئولان دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضائی و نیز حضور منسجم مردم شاهد امنیتی بی‌نظیری درکشور هستیم.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به اینکه با نگاهی به کشورهای پیرامونی خود و نیز مطالعه کشورهای اروپایی در می یابیم که هیچ جایی همچون جمهوری اسلامی ایران از امنیت برخوردار نیست، گفت: امنیت موجود از برکات همدلی مردم و مسئولان، پیروی از قرآن و اطاعت از ولایت فقیه است که باید از آن پاسداری کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در مرزهای داخلی، جاده‌ها و روستاهای کشور حضوری فعال دارد، افزود: حضور نیروی انتظامی در هر نقطه‌ای که مردم حضور دارند، باید حس شود و آحاد جامعه باید از امنیت ایجاد شده احساس رضایت کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای تحقق شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" باید نقش اساسی ایفا کند، گفت: امنیت موجب رونق کسب و کار و توسعه کشور می شود؛ تحقیق و فعالیت های علمی نیز با وجود امنیت رشد می کند.

سردار اشتری، قاچاق کالا و ارز را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: ضربه زدن به اقتصاد کشور، ورشکستگی کارخانجات و تضعیف تولید داخلی از پیامدهای شوم قاچاق کالا و ارز به شمار می آید.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه با قاچاق کالا یکی از اقداماتی است که نیروی انتظامی، راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا را در استان های هدف، شروع و به مرحله اجرا گذاشته است.

وی به برگزاری موفق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و امنیت مثال‌زدنی کشور توسط نیروهای انتظامی و امنیتی اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید بیشتر در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند؛ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرماندهان ناجا با وی، موضوع اعتیاد و طلاق را به‌ عنوان اساسی‌ترین معضل امروز جامعه قلمداد کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کشف سالانه 500 تا 600 تن مواد مخدر در کشور و گرایش جوانان به موادمخدر صنعتی را نگران کننده دانست و گفت: باید نظارت بیشتری برای مقابله با آن صورت گیرد.

این مقام عالی انتظامی کشور درباره حاشیه نشینی در شهرها، گفت: با گسترش حاشیه ‌نشینی در شهرها بسیاری از معضلات اجتماعی مضاعف شده که باید برای مقابله با آن تلاش و اهتمام بیشتری از سوی مسئولان صورت بگیرد. 

وی با اعلام اینکه طلاق و تبعات آن سبب بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه شده به گونه ای که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است، افزود: برای مقابله با این آسیب ها بایستی تلاش بیشتری شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مازندران استان متدینی است که با تقدیم 10 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس و 31 شهید مدافع حرم، مأمن امنی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: از همیت و همدلی مسئولان استان در ارتقای شاخص‌های اجتماعی قدردانی می‌شود.

اشتری با اشاره به گردشگر‌پذیر بودن مازندران و ورود سالانه 20 میلیون مسافر به استان، گفت: نیروی انتظامی امسال حضور پررنگ‌تری در سواحل خواهد داشت تا امنیت اجتماعی طرح های افزایش یابد.

وی با ابراز اینکه آمارها نشان از کاهش انواع جرائم در مازندران طی 3 سال اخیر را دارد، گفت: طی این مدت، 60 درصد نزاع‌های دسته‌جمعی، 38 درصد زورگیری و 32 درصد قتل در استان کاهش چشمگیری یافته و بسیاری از شاخص‌های اجتماعی در مازندران به مطلوبیت خود رسیده است.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: مازندران در اجرای طرح مکنا و اقدامات عمرانی در نیروی انتظامی طی سه سال گذشته توفیقاتی داشته؛ تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها از اقدامات مطلوب پلیس استان طی مدت اخیر بوده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز