رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده جاجرود

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۱۸۹۸۳
رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده جاجرود
از مدتی قبل ۱۵ هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده جاجرود در مرز پارک ملی سرخه حصار توسط شهرداری به منظور احداث پایانه (ترمینال مسافربری) تصرف شده و محدوده مورد نظر زیر با سیم خاردار محصور شده بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: با شکایت اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار در سال ۱۳۹۳ پرونده‌ای در این خصوص در دادسرای ناحیه ۷ تهران (سیدخندان) تشکیل شد.

امامعلی یگانزاده اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده فوق، معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای حمایت از انفال و ثروت­‌های عمومی (مبارزه با زمین­خواری)، شخصا از اراضی مذکور بازدید نموده و دستور رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی مذکور را صادر نمودند.

حسب دستور مقام قضایی مبنی بر رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی مذکور، محیط بانان پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار در تاریخ ۹۵/۳/۲۵ نسبت به قلع و قمع سازه‌های ایجاد شده اقدام نموده و اراضی مربوطه رفع تصرف گردید.

رسیدگی به وضعیت ۱۲ هکتار باقیمانده از این عرصه نیز در دستور کار دادسرا قرار دارد و پس از اعلام نتیجه استعلام از منابع طبیعی استان تهران، دادگاه در این خصوص نیز تعیین تکلیف خواهد نمود.

نظر شما