رییس کل دادگستری لرستان:

وجود چهار هزار و ۳۰۰ زن مطلقه در استان طی یک سال فاجعه است/لزوم چاره اندیشی مسئولان فرهنگی، اقتصادی و اجرایی استان در رابطه با آمار طلاق

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۶:۲۸:۱۱
کد خبر: ۴۱۹۷۱۳
وجود چهار هزار و ۳۰۰ زن مطلقه در استان طی یک سال فاجعه است/لزوم چاره اندیشی مسئولان فرهنگی، اقتصادی و اجرایی استان در رابطه با آمار طلاق
بدری اظهار داشت:وجود چهار هزار و ۳۰۰ زن مطلقه در استان طی یک سال فاجعه است و در لرستان آمار زنان مطلقه نگران کننده بوده و باید در این رابطه چاره اندیشی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،رییس کل دادگستری لرستان  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۳۲ هزار پرونده به شعب دادگستری استان وارد شده است.

جعفر بدری با بیان این مطلب تصریح کرد:  این تعداد پرونده غیر از آمار ورودی به شوراهای حل اختلاف استان بوده است و در مجموع در مدت زمان یاد شده ۸۶ هزار پرونده در شعب حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در خصوص جرائم مهم صورت گرفته در لرستان عنوان کرد:در استان طی سال گذشته سرقت، ضرب و جرح، تصادفات، توهین به اشخاص و تهدید پنج عنوان اول جرائمی بوده که از سوی دادگستری مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

بدری افزود: طی سال گذشته ۱۲ هزار پرونده مربوط به سرقت در شعب دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است و  در مدت زمان یاد شده ۱۱ هزار پرونده مربوط به ضرب  و جرح، هفت هزار پرونده مربوط به تصادفات، شش هزار پرونده توهین به اشخاص و پنج هزار پرونده مربوط به تهدید در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در خصوص  آمار طلاق در استان لرستان  در سال گذشته نیزبیان کرد: در مدت زمان یاد شده چهار هزار و ۳۰۰ طلاق در استان به ثبت رسیده است.

بدری اظهار داشت:وجود چهار هزار و ۳۰۰ زن مطلقه در استان طی یک سال فاجعه است  و در لرستان آمار زنان مطلقه نگران کننده بوده و باید در این رابطه چاره اندیشی صورت گیرد.

وی چاره اندیشی مسئولان فرهنگی، اقتصادی و اجرایی استان در رابطه با آمار طلاق در استان را ضروری دانست و با بیان اینکه  مسئولان باید زمینه تسهیل در ازدواج جوانان را فراهم آورند و برای وضعیت معیشتی خانواده ها نیز فکری کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه از مجموع طلاق های صورت گرفته در استان طی سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ مورد توافقی بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآورشد: از این تعداد طلاق توافقی هزار و ۳۰۰ مورد از سوی زن درخواست داده شده  و ۶۰۰ مورد نیز از سوی مردم درخواست داده شده است.

جعفربدری در انتهای سخنان خود گفت:در کشور به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق صورت می گیرد و در لرستان نیز به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز