از تهدیدات شبکه های اجتماعی نباید غافل شد

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۰:۲۴:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۹۵۶
از تهدیدات شبکه های اجتماعی نباید غافل شد
رئیس پلیس فتا کرمان گفت: به هر میزان که محبوبیت شبکه های اجتماعی رشد می کند ریسک های مربوط به استفاده از آن ها نیز افزایش می یابد، از این رو از تهدیدات شبکه های اجتماعی نباید غافل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ کامبیز اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: خوب است بدانید لینک هایی که در اخبار و یا پیام های شبکه های اجتماعی وجود دارد ممکن است شما را به یک وب سایت مخرب هدایت کند و یا آن لینک حاوی بد افزاری باشد که اطلاعات شخصی و سایر اطلاعات شما را جمع آوری و سرقت کند.

وی افزود:شبکه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهند با دیگران ارتباط برقرار کنند و در این راستا اطلاعاتی از قبیل متن، عکس و ویدئو به اشتراک بگذارند و به هر میزان که محبوبیت این شبکه های اجتماعی رشد می کند به طبع ریسک های مربوط به استفاده از آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

اسماعیلی گفت: مجرمان سایبری می توانند از اطلاعات شما برای فریب دیگر افراد و ساختن ایمیل یا اکانت در شبکه های اجتماعی جهت سوء استفاده و بسیاری اعمال مجرمانه استفاده نمایند.

وی تصریح کرد:احتمال موفقیت مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی با توجه به گستردگی مخاطبان و این که افراد هر چیزی را فکر می کنند از سوی دوستانشان ارسال شده است و بر روی آن کلیک می کنند، بالاتر است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان هشدار داد:در مورد میزان اطلاعات شخصی که در شبکه های اجتماعی ارائه می دهید، مراقب و محتاط باشید تا مجرمان سایبری از این اطلاعات جهت رسیدن به اهداف خود سوء استفاده نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز