معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

تشکل‌های دانش آموزی باعث توسعه حقوق شهروندی می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۲۰۱۵۲
تشکل‌های دانش آموزی باعث توسعه حقوق شهروندی می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی مصوب شورای انقلاب فرهنگی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمیدرضا کفاش در خصوص توسعه تشکل‌های دانش آموزی، اظهارکرد: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی مصوب شورای انقلاب فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از سوی وزیر آموزش و پرورش مسئول این شورا شده‌ام و هرماه این جلسه با حضور مسئولان تشکل‌های دانش آموزی تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات در خصوص هم افزایی کارها و رفع مشکلات و گره‌ها بحث می‌شود. جلسات نیز به صورت دوره‌ای و هر جلسه در یکی از تشکلات برگزار می‌شود.

 حمیدرضا کفاش افزود: تشکیل این جلسات برکات خوبی داشته زیرا برنامه‌های تشکل‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و گفت و گو می‌شود.

وی افزود: تشکل های دانش‌آموزی در توسعه حقوق شهروندی هم از لحاظ آموختن و هم به جهت آموزش دادن نقش موثری دارد البته باید برای استفاده از تشکل‌ها موضوع جوان باوری و جوان یاوری در بین مدیران نهادینه شود.

وی همچنین ادامه داد: می‌توانیم برای ترویج حقوق شهروندی از دانش آموزان کمک بگیریم. اکنون ظرفیت‌های خوبی در آموزش و پرورش برای کار تشکل‌ها وجود دارد حدود هزار کانون، اردوگاه و دارالقرآن در کشور وجود دارد که متاسفانه نیمی از ظرفیت‌ها استفاده می‌شود. امیدواریم با اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بتوانیم به بهترین وجه از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: ما باید دانش آموزان را باور کنیم و به آنها مسئولیت بسپاریم تا بتوانند در آینده مسئولیت‌های مهم کشور را بر عهده بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز