در حاشیه سفر امروز وزیر بهداشت به استان؛

توسعه بیمارستان ها در خراسان شمالی با سرعت غیر قابل تصور در حال پیشرفت است

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۰:۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۲۰۵۴۸
توسعه بیمارستان ها در خراسان شمالی با سرعت غیر قابل تصور در حال پیشرفت است
وزیر بهداشت سرعت توسعه بیمارستان ها در خراسان شمالی را غیر قابل تصور و قابل تقدیر عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،  در حاشیه بازدید از بیمارستان 320 تختخوابی در حال احداث بجنورد اظهار داشت : توسعه بیمارستان ها در بجنورد و شیروان با سرعت غیر قابل تصور در حال پیشرفت است و امیدواریم امسال به بهره برداری برسند .

وی با تاکید بر این که 65 درصد از 96000 تخت بیمارستانی کشور قدمت بالای 30 سال دارند و بخشی مقاوم نیستند ، عنوان کرد : مشکل اصلی ما در این بخش تعرفه گذاری خدمات پزشکی برای سرمایه گذاران است و اگر دولت و مجلس حمایت بیشتری بکنند و تضمین خرید حداقل 50 درصد تخت های مورد نیاز را بدهند ، سرمایه گذاران حاضرند با تعرفه متفاوت نزدیک به 25 تا 30 هزار تخت را جایگزین نمایند و البته در شرایط موجود راهی جز این هم نمی بینیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد : هر ساله بین 1800 تا 2000 تخت بیمارستانی جدید در کشور ایجاد می شده است اما در این دولت این رقم به 2000 رسیده است که با همکاری وزارت بهداشت و راه و شهرسازی به انجام می رسد.

دکتر «هاشمی» گفت : متراژ کار ساختمانی که وزارت بهداشت در سه سال گذشته انجام داده بی نظیر است.

وی افزود : دولت به جای تصدی گری باید خرید خدمت نماید چرا که کار ما تخصصی و نظارتی است و نه عمرانی و ساخت و ساز.

به گفته وی طی این 3 سال در بحث واردات دارو نسبت به سال های قبل 300 میلیون دلار کاهش واردات داشته ایم و 95 تا 96 درصد اقلام دارویی در کشور تولید می شود و تولید دارو در این مدت از 61 درصد به 70 درصد افزایش یافته و صادرات دارویی 2 برابر شده است که هنوز راضی نیستیم.

دکتر «هاشمی» خبر جدید برای مردم را فعال سازی بالغ بر 250 کلینیک ویژه در سراسر کشور که 7000 مطب را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می دهد عنوان کرد و افزود : 350 مرکز زایمانی و 250 کلینیک ویژه در کل کشور امسال به اتمام می رسد و در نیمه دوم امسال هر ماه باید دو تا سه پروژه بزرگ را افتتاح نمایم.

وی با توجه به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه خاطر نشان کرد : بنای دولت یازدهم بر استخدام نبوده است و بخشی از کمبود ها را در قالب استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها به صورت جذب نیروی شرکتی تامین نموده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز