مسعود ثقفی در گفت‌وگو با برنا؛

هزینه مدارس غیردولتی شهر تهران در سال جدید تحصیلی ابلاغ شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۰:۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۲۰۵۵۹
هزینه مدارس غیردولتی شهر تهران در سال جدید تحصیلی ابلاغ شد
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت: با رعایت تمام ضوابط مربوط، انجام پیش ثبت‌نام از زمان ابلاغ شهریه مجاز است.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی شهر تهران اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی 96-95 برای اولین‌بار در اسفندماه ابلاغ می‌شود و این میزان در سامانه تعیین شهریه آموزش و پرورش شهر تهران قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه بر این اساس برای دوره ابتدایی، 25 ساعت برنامه درسی مصوب و حداکثر 6 ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای دوره متوسطه اول، 30 ساعت برنامه و حداکثر 8 ساعت فوق برنامه، برای متوسطه دوم در شاخه نظری 34 ساعت برنامه و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه و برای شاخه فنی و حرفه‌ای 40 ساعت برنامه و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شهریه بر اساس ساعات مصوب هریک از پایه‌های تحصیلی و فوق‌ برنامه داخل برنامه هفتگی مدارس که توسط مؤسسان در سامانه الگوی شهریه ثبت شده، تعیین شده است، گفت: استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات آموزشی، پرورشی و ورزشی ویژه که باید خارج از برنامه هفتگی مصوب و فوق برنامه رسمی مدرسه برنامه‌ریزی شود، کاملاً اختیاری است.

وی در خصوص پرداخت شهریه توسط ولی دانش آموز واریز وجه شهریه به حساب مدرسه یا چک در وجه مدرسه است، اظهار کرد: بنابراین پرداخت هرگونه وجه نقد یا چک حامل، خلاف ضوابط است و مسئولیت آن به عهده اولیا و مدیر واحد آموزشی است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیر مدرسه موظف است همزمان با بستن قرارداد ثبت‌نام،  برنامه هفتگی مدرسه را با رعایت ساعت هفتگی به تأیید مهر منطقه، به ولی دانش‌آموز تحویل دهد.

نظر شما