سرهنگ حمید مکرم خبر داد:

قتل به دلیل اعتراض به فحاشی کردن همسایه

۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۲۰۶۹
قتل به دلیل اعتراض به فحاشی کردن همسایه
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از قتل پسر جوان به علت اعتراض به فحاشی کردن همسایه خود خبر داد و گفت: متهم توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت در خیابان شهید خزایی و قتل فردی به‌نام مجتبی (28 ساله)، سی و یکم خرداد ماه در ساعت 2:45 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 131 شهرری اعلام شد.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات برادر مقتول  

برادر مقتول پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برادرم با فردی به‌نام «مهدی.د» که از افراد اراذل و دارای سوابق گوناگون شرارت است و در همسایگی ما زندگی می کند، درگیر شد. این شخص با قمه به وی حمله کرد و برادرم را از ناحیه گردن و صورت مجروح کرد. زمانیکه بالای سر برادرم رسیدم، او جان خود را از دست داده بود و قاتل از محل متواری شده بود.

تحقیقات میدانی

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل وقوع جنایت به تحقیق از اهالی محل پرداختند. بنابر اظهارات همسایگان، اهالی محل و شاهدان صحنه درگیری منجر به جنایت، «مهدی . د» در حوالی ساعت 2 بامداد در حالیکه حالت عادی نداشته، مقابل منزل محل سکونت مقتول با گوشی تلفن همراهش به صورت بلند بلند در حال صحبت کردن بوده و همزمان از الفاظ زشت و نامناسب ( اقدام به فحاشی ) استفاده کرده است که مقتول در اعتراض به وی از خانه اش بیرون آمد.

بنا بر اظهارات شاهدان صحنه درگیری، مقتول به مهدی.د تذکر داد: فرزندش 10 روز پیش به دنیا آمده و همسرش نیاز به استراحت دارد. در ادامه از وی درخواست کرد تا محل را ترک کند؛ اما "مهدی . د" با او درگیر شد، از داخل خودرو پژو 405 شخصی‌اش، یک تیغه چاقو برداشته و به سمت مقتول حمله ور شد. پس از زدن چندین ضربه چاقو به وی اقدام به فرار کرد.

اداره دهم - خبر اول (3)

دستگیری متهم

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل سکونت متهم در محدوده خیابان شهید خزایی به این محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که مهدی . د بلافاصله از پس از ارتکاب جنایت، از محل متواری شده است.

در بررسی سوابق "مهدی . د" کارآگاهان دریافتند که وی از مجرمان سابقه دار و اراذل و اوباش منطقه شهرری است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف موادمخدر، سرقت مسلحانه، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، قدرت نمایی با سلاح سرد، تخریب اموال عمومی، مصرف مشروبات الکلی، کیف قاپی، تجاوز به عنف و ... دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و با اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش در شهرستان کرج، با اخذ نیابت قضایی، به این محل مراجعه  کردند و در تاریخ 2 تیرماه موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات به‌عمل آمده از متهم و مدارک به‌دست آمده از داخل مخفیگاه وی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد داشته تا در همان تاریخ دستگیری از تهران متواری و به صورت غیرقانونی از طریق مرزهای ترکیه از کشور خارج شود.

سرهنگ مکرم، در پایان این خبر اعلام کرد: با توجه به دلایل، شواهد و قرائن به‌دست آمده در پرونده و اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز