فرماندار تبریز به کمپین ترک و جمع آوری قلیان ها پیوست؛

فرماندار تبریز: قلیان ممنوع و جمع آوری می شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۲۲۷۱۹
فرماندار تبریز: قلیان ممنوع و جمع آوری می شود
شهرتی فر گفت: اتحادیه های مربوطه از صدور و تمدید هرگونه پروانه کسب مرتبط با مواد دخانی خودداری کنند.

فرماندار تبریز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف دخانیات به خصوص قلیان گفت: اتحادیه های مربوطه از صدور و تمدید هرگونه پروانه کسب مرتبط با مواد دخانی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذایی شهر تبریز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف دخانیات بخصوص قلیان افزود: می بایست با ممنوعیت تبلیغ مواد دخانی و نیز جلوگیری از مصرف آن در محافل عمومی با پدیده روز افزون مصرف آن مبارزه کنیم.

وی با اشاره به جایگاه اتحادیه های صنفی در امر مبارزه با رواج مواد دخانی گفت: اتحادیه های مربوطه از صدور و تمدید هرگونه پروانه کسب مرتبط با مواد دخانی خودداری کنند.

وی همچنین با انتقاد از رواج مصرف قلیان در پارک ها و فضاهای سبز شهری افزود: برنامه مسوولان جمع آوری تدریجی قلیان با استفاده از سیاست های بازدارنده است و در این راستا نیز از طریق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز آوردن قلیان به پارک ها ممنوع اعلام شود.

فرماندار تبریز با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان احداث بازارچه ویژه فروش حیوانات خانگی در محیط مناسب ضروری است، ادامه داد: عرضه و فروش حیوانات اهلی و پرندگان در داخل شهر تبریز از نظر بهداشتی صحیح نبوده و اداره صنعت و معدن و اتحادیه صنفی مربوطه باید با همکاری و مشارکت شهرداری تبریز اقدام به مکان یابی و احداث بازارچه  و محل عرضه و فروش حیوانات خانگی و پرندگان در محیط مناسب کنند.

شهرتی فر اضافه کرد: روستاهای اطراف تبریز با ازدحام جمعیت مهاجرین روبرو هستند و مهاجرتهای بی رویه به این روستاها باعث شده است تا با افزایش جمعیت در این مناطق روبرو شویم که متاسفانه این امر ارائه خدمات بهداشتی وسلامتی را با مشکل روبر کرده است که باید مورد توجه مسئولین شهری و استانی باشد.

مدیریت شبکه بهداشت تبریز نیز در این جلسه در خصوص طرح احداث و افزایش مجتمع های سلامت در شهرستان تبریز به تعداد30 مجتمع توضیح داد و گفت: 9 مجتمع سلامت در حال حاضر در تبریز خدمات ارائه می کنند و بقیه در جریان سال جاری احداث و فعال خواهند شد.

در ادامه  مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان تبریز گزارشاتی در خصوص مراکز فروش فلافل، آب شرب تبریز و روستاهای تابعه و عدم شیوع بیماری شبه وبا در شهرستان تبریز ارائه دادند.

در ادامه و به شکل نمادین فرماندار تبریز با جایگزینی شاخه گل به جای توتون بر سر قلیان به کمپین ترک و جمع آوری قلیانها پیوست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز