یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

چرا در ماه رمضان نرخ جرائم کاهش می یابد؟

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۲:۵۸:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۳۵۲
چرا در ماه رمضان نرخ جرائم کاهش می یابد؟
کمک به ایتام و کودکان بد سرپرست ،کمک به آزادی زندانیان و شرکت در مراسم های خیریه ای و نیکوکاری از راهکارهای تربیتی این ماه پر فضیلت است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبادت و نماز خواندن به صورت گروهی و جمعی و نیایش هنگام افطار و سحر علاوه بر اینکه فضای معنوی در خانواده ایجاد می کند باعث استحکام نظام خانواده نیزمی شود.
 
دکتر مریم یوسفی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفت و گو با آستان گفت: در ماه رمضان آمار فساد،جرائم،خشونت ها و دعواهای خیابانی کاهش پیدا می کند.از این رو امنیت روانی مناسبی بر شهر حاکم است.این امنیت از قوت گرفتن روح معنوی هر فرد نشات می گیرد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به دیگر فضیلت های ماه مبارک رمضان ادامه داد:این فضای امنیت و آرامش باد ثابت نگه داشته شود چون نیاز است تا همه ماه های سال این امنیت در شهرها حاکم باشد و این مهم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
وی با اشاره به برخی برنامه های رادیویی و تلویزیونی در ماه مبارک رمضان افزود:برنامه های شبکه قرآن،سریال هایی که درس انساندوستی،معنویت و پاک بودن را ترویج می دهند راهکارهایی را در تربیت روح معنوی و پاسداری از آن بعد از ماه رمضان در فرهنگ سازی خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.
 
به گفته دکتر یوسفی؛کمک به ایتام و کودکان بد سرپرست ،کمک به آزادی زندانیان و شرکت در مراسم های خیریه ای و نیکوکاری از راهکارهای تربیتی این ماه پر فضیلت است.هنگامی که فضای خانواده در ماه رمضان همراه با نیایش و خواندن دعا از مکتب تشیع و امامان باشد فرزندان نیز شاهد نیایش عارفانه والدین خود خواهند بود و نه تنها از بعد جسمانی بلکه از بعد روحانی نیز همین امر در تربیت فرزندان نقش خواهد داشت.
 
وی تاکید کرد:کمک به نیازمندان مهم ترین درسی است که در این ماه پربرکت می توان به اعضای خانواده یاد داد.الگوبرداری از این رفتارها آینده نسل جوان را می سازد.از سوی دیگر آمارها نشان می دهد حتی خلافکاران و مجرمان و بزهکاران در این ماه تادیب می شوند و ماه تهذیب نفس ماهی است که باید با نهادینه کردن دوباره ارزش ها به انسان هایی که راه خلاف می روند مسیردرست زندگی کردن را آموخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز