آیا گشت ارشاد موفق بوده است؛

مانتو هایی که هرروز باز تر می‌شوند

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۵۱۱
مانتو هایی که هرروز باز تر می‌شوند
با شروع فصل گرماهمه به سمت لباس‌های تابستانی و خنک روی می‌آورند، اما این طور که پیداست مد فراگیر امسال برای زنان، مانتوهای جلوباز یا آستین‌های کوتاه است . مانتوهایی که سبب میشود تا کسانی که آن را انتخاب می کنند همیشه با ترس از گشت‌ ارشاد در خیابان‌ها قدم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، این روزها برای خرید مانتو به داخل هر مغازه‌ای که بروید 2 مدل بیشتر از بقیه مدل‌ها جلب توجه می‌کنند؛ یک مدل دکمه دار با  آستین کوتاه و مدل دیگر هم وجود  دکمه ندارد اما باز هم آستینش کوتاه است. مشتریان این مغازه‌ها و مانتوها دختران و زنانی هستند که تقریبا ظاهر و لباسشان، شبیه همان مانتوهایی است که پشت ویترین بیشتر مغازه‌ها موجود است.

طراحی خاص به دلیل وجود مشتری بیشتر

پریسا دختری است که در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی به کار طراحی مانتو مشغول است. اودر باره وضعیت عجیب طراحی مانتوهای این فصل در کشور  به خبرنگار "برنا" گفت: با شروع فصل تابستان مانتوهای نخی جلوباز را طراحی می‌کنیم چرا که این مدل مانتوها بیشتر به سلیقه دختران  ما شبیه است . ماهم به دلیل فروش بیشتر در فصل تابستان با سلیقه  مشتری‌ها پیش می رویم .

وی ادامه داد: تقاضا برای مانتوهای دکمه دار و جلو بسته بسیار کم است و طراحان ما هم در فصل تابستان بیشتر مانتوهای نخی جلو باز با رنگهای شاد یا طرح نوشته هایی با مفاهیم  جذاب را طراحی می کنند.

پوشیدن مانتو دکمه دار از ترس گشت ارشاد

دختر جوانی که در مغازه مانتو فروشی در حال انتخاب مانتو بود به خبرنگار برنا، گفت: مانتویی بلند با رنگ شاد و تابستانه و بدون دکمه می‌خواهم؛ مانتوی بدون دکمه را بیشتر دوست دارم و تقریبا درهمه فصل‌ها مانتو و یا پالتوهای جلو باز می‌پوشم؛ حتی اگر مدل دیگری از این مانتوها را بخواهم در بازار وجود ندارد.

آهو دخترجوان دیگریست که  به سراغش رفتم تا از سلیقه و انتخابش بپرسم، او گفت: مانتوی جلو باز و خنک را برای تابستان می‌پسندم ولی به خاطرترس از گشت ارشاد همیشه مانتوهای پوشیده انتخاب می کنم تا وقتی در خیابان تردد می‌کنم با برخورد گشت ارشاد مواجه نشوم، چرا که دغدغه‌های روزمره‌ام زیاد است و دلم نمی‌خواهد به‌ بهانه حجاب نامناسب هم برایم مشکل ایجاد شود. البته این را هم بگویم  به تازگی مانتوهای جدیدی مد شده که با آنکه جلو باز است اما به علت بلند بودن می‌توانیم در صورت مشاهده گشت ارشاد به سرعت جلوی مانتو خود را ببندیم و به نوعی گشت ارشاد را گمراه کنیم در حالی که لباس دلخواه خود را به تن کرده‌ایم.

دختر جوان که از سرو وضعش مشخص  بود روزهای متمادی در مراکز خرید به دنبال انواع مانتو و کیف و کفش است تا ظاهری مد روز داشته باشد؛  ادامه داد: البته باید این‌را هم درنظر گرفت که برای یافتن مانتوهای ساده باید مدت زیادی را صرف گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر کنم؛ زیرا مانتوهای دخترانه‌ای که پوشیده باشد بسیار کم شده و با نام‌های مانتو دانشجویی و اداری وارد بازار می‌شود.

پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) در گوشه کنار خیابان‌های پرتردد مستقر هستند،  اما هیچ تغییری در نوع پوشش دختران ایجاد نکرده‌اند. شاید این بهترین دلیل برای نا موفق بودن این روش باشد. طراحان لباس، مغازه‌های مانتو فروشی و پلیس هیچ کدام به وضعیت پوشش زنان رسیدگی نکرده اند. تاثیر فیلم های ماهواره ای و وجود خلاهای فکری مختلف از جمله عواملی است که زنان را به پوشیدن لباس های نامتعارف ترغیب می کند. این در حالیست که هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره هایی درباره پوشاک زنان ترتیب میدهد اما در نهایت مدلهای برگزیده در میان مدلهایی عرضه شده به بازار نیست.

 شاید زمان آن فرا رسیده که پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی به فکر فرهنگ سازی در جامعه باشند و دست از روش های ضربتی بردارند تا شاید در سال های آینده شاهد آن باشیم که زنان و دختران ما به جای الگو برداری از  طراحی لباس غربی به طراحی لباس های سنتی و ایرانی متناسب با فرهنگ ایران زمین روی آورند و  در خیابان شاهد پوشش هایی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی باشیم البته در کنار دستگاه ها نقش خانواده هم نباید فراموش شود.

نظر شما
نظرات
دخترانه
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
از نظر شما هر کس پوشش کاملی داشته باشه یعنی خلا فکری نداره ؟؟؟؟؟؟ عزیز هوا گرمه ه ه ه ه !!! زن ها هم آدم هستند!!!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز