رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

سازمان غذا و دارو مهمترین نهاد دولتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۴:۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۹۰۰
سازمان غذا و دارو مهمترین نهاد دولتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز
رییس سازمان غذا و دارو از مهمترین نهاد فعال دولتی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسول دیناروند درخصوص کالای تقلبی و قاچاق گفت: سازمان غذا و دارو همواره با کالای تقلبی و قاچاقی که از مرزهای کشور تا به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد در حال مبارزه  است.

وی افزود: این سازمان در مبدا تولید با ثبت منبع و کالا، کالای اصیل و شناسنامه‌دار را تایید و اجازه واردات به کشور را می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در مرزهای ورودی با همکاری گمرکات و ایجاد ارتباط بین سامانه TTAC و EPL ضمن تسهیل در واردات قانونی از جعل و تقلب اسناد و مدارک قانونی جلوگیری کرده است.

 دیناروند ادامه داد: با راه اندازی سامانه ttac، اجرای نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالاهای وارداتی حوزه سلامت را از مبادی ورودی تا هنگام تحویل به مصرف کننده رهگیری و ردیابی کرده و با ایجاد امکان کنترل اصالت محصول برای مصرف کننده، حق مصرف کننده برای خرید محصول اصیل و سالم را پاس داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو با تفویض بسیاری از امور اداری به انجمن‌ها و مسئولان فنی شرکت‌ها از جمله امور مرتبط به مجوز ورود و ترخیص و نمونه برداری از محموله‌ها، اصل اعتماد به تولید کنندگان و بازرگانان شناسنامه دار و شریف را پاس داشته و امور جاری را به خود فعالان اقتصادی سپرده است.

دیناروند در پایان با بیان اینکه همچنین این سازمان نظارت‌های سیستمی و فیزیکی خود را به صورت هدفمند افزایش داده است، اظهار امیدواری کرد: با گسترش این امور تاثیر جدی در ارتقائ سلامت جامعه و کاهش تخلف، قاچاق و تقلب در حوزه محصولات سلامت محور حاصل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز