حسین رستگار:

محرومیت در کمین مصرف کنندگان خودسر مکمل‌های ورزشی

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۹:۴۳:۰۷
کد خبر: ۴۲۵۳۹۴
محرومیت در کمین مصرف کنندگان خودسر مکمل‌های ورزشی
مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو مشروط به مشورت با پزشک و کارشناسان معتبر تغذیه، استفاده از مکمل‏ را در سطوح مختلف ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‎ای و حتی برای ورزشکاران المپیکی مجاز دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین رستگار؛ مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر کس بیش از نیاز بدنش مواد مغذی مصرف کرده باشد به هیچ عنوان نباید از مکمل‌ها استفاده کند، گفت:  در رابطه با مصرف مکمل تعیین مقدار مورد نیاز بدن به مواد مغذی توسط خود فرد عملی نیست و تنها افراد متخصص می‌توانند تعیین کنند که هر فردی به چه مقداری از ماده مغذی نیاز دارد.

 رستگار  همچنین ادامه داد: مدت زمان مصرف مکمل نیز محدود است به این معنا که صرفا تا زمانی معین که کمبود بدن جبران شود قابل استفاده است نه به صورت مادام العمر و این در حالیست که متاسفانه بسیاری از افراد در دوره‌های طولانی  آنهم به صورت خودسرانه از مکمل ها استفاه می‌کنند.
 
وی همچنین  با اشاره به اینکه  برخی مکمل‌ها شامل مواد غیرطبیعی هستند که اگر مورد نیاز بدن نباشد ضررهای زیادی به آن وارد می‌کند درباره مکمل‌های ورزشی خاطر نشان کرد: در بین تعداد بیشمار مکمل‌های غذایی که در بازار ایران وجود دارد تنها استفاده از  تعداد محدودی از آنها برای ورزشکاران حرفه‌ای بی خطر و مجاز عنوان شده است این مکمل‌ها که شامل انواع قرص، ژل، محلول، پودر و ویتامین و پروتئین است حتما باید به تائید سازمان غذا و دارو و به تبع آن فدراسیون پزشکی ورزشی  رسیده باشد.
 
رستگار مشروط به مشورت با پزشک و کارشناسان معتبر تغذیه، استفاده از مکمل‏ را  در سطوح  مختلف  ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‎ای و حتی برای ورزشکاران المپیکی مجاز دانست.
 
مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برخی از مکمل‎های دارای مجوز نیز ممکن است برای ورزشکاران حرفه‌ای غیرمجاز باشد، تصریح کرد: همانطور که  در مواردی نیز مشاهده شده است مصرف خودسرانه آنها علاوه بر آسیب‌هایی که بر بدن ورزشکارن حرفه‌ای وارد می‌کند می‌تواند محرومیت‌هایی نیز برای آنها در بر داشته باشد که این موضوع قطعا نمی‌تواند زیبنده ورزش اخلاق  مدار  کشور ما باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز