امام جمعه موقت ملایر:

ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام و اشاعه آن در بین جوانان امری ضروری است

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۰:۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۲۵۴۲۶
ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام و اشاعه آن در بین جوانان امری ضروری است
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در مجمع خیرین ازدواج همدان بر اهمیت ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام در دین مبین اسلام تاکید کرد و گفت: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بر پایه تعقل و به موقع باشد که چنین ازدواج‌هایی دارای ثبات و پایداری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، امام جمعه موقت ملایر در مجمع خیرین ازدواج همدان با اشاره به اینکه ازدواج مهمترین سنت حسنه در دین مبین اسلام است اظهار داشت: خداوند تجرد را دوست ندارد و همواره به تشکیل زندگی و ازدواج در آیات قرآن و روایات نیز سفارش زیادی شده است.

 

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان با اشاره به اینکه آنچه در دین مبین اسلام برای ازدواج سفارش شده آسان گرفتن این امر مقدس در همه زمینه‌هاست، گفت: مهریه‌های کم، جهیزیه ساده و کم کردن توقعات همواره مورد سفارش بوده و ازدواج‌هایی که بر این اساس انجام می‌شود از دوام و ثبات برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه مهریه‌های سنگین، جهیزیه‌های آنچنانی و توقعات بالا باعث شده این امر مقدس برای جوانان مشکل شود، افزود: ما افرادی را داریم که حتی با یک سکه زندگی خود را تشکیل داده‌اند و بسیار هم خوشبخت هستند.

 

امام جمعه موقت ملایر چشم و هم‌چشمی‌های بی‌جا، مهریه‌های سنگین و بدون اعتبار، جهیزیه‌های بسیار گرانقیمت را بدون اساس دانست و گفت: هیچ مدرک و سندی برای این امور نداریم.

 

وی بیان کرد: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بر پایه تعقل و به موقع باشد که چنین ازدواج‌هایی دارای ثبات و پایداری خواهد بود.

 

فاضلیان با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه امروز گفت: متاسفانه شاهد هستیم که آمار سن ازدواج بین جوانان از 35 سال نیز گذشته است.

 

وی با اشاره به آمار ارائه شده طلاق در جامعه گفت: بالا رفتن طلاق در جامعه امروز به خاطر نبود ازدواج آگاهانه، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و... است.

 

امام جمعه موقت ملایر تصریح کرد: علاوه بر آمارهای رسمی طلاق در جامعه شاهد بالا رفتن آمار طلاق عاطفی نیز بین زوجین هستیم که نیاز است با فرهنگسازی، آموزش و مشاوره از طلاق عاطفی پیشگیری شود.

 

وی بر الگوگیری از سنت‌های اسلامی و زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد و گفت: امروز با ورود خیران برای تأمین جهیزیه نوعروسان شاهد ازدواج‌های آسان بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد هستیم.

 

فاضلیان ضمن تقدیر از ورود خیران در این بخش بیان کرد: این موهبتی که خداوند به شما عطا کرده است و به هر کسی داده نمی‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که با وجود اموال زیاد در این راه قدم نمی‌گذارند که شما خیران با ورود به این عرصه باقیات‌الصالحات را برای خود رقم زده‌اید.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولان گفت: ایشان به پیگیری جدی مشکلات جوانان، اشتغال، رفع موانع ازدواج تاکید داشته و مسئولان باید آن را در اولویت و جزو مسائل درجه یک کشور بدانند.

 

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان در تاکید به خانواده‌ها بیان کرد: خانواده‌ها روی جوانان سرمایه‌گذاری کنند و تا آنجا که می‌توانند آنها را در مسیر ترقی و سعادت قرار دهند و گرنه در قبال خطا و گناه آنان مسئول هستند

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز