زاهدان قطب پیشگیری از ایدز

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۳۸۹
زاهدان قطب پیشگیری از ایدز
معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیتهای گسترده ای در جهت پیشگیری از HIVصورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر ملک کیانی در کارگاه ایدز اظهار کرد: لازم است که از راههای انتقال HIV عموم جامعه آگاهی پیدا کنند زیرا  بیماری ایدز ٬ مسری و بسیار خطرناک است و در تمام جهان وجود دارد. و برای درمان قطعی ایدز هیچ دارو و یا واکسنی وجود ندارد.

معاون اجرا یی مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: راه های انتقال عمدتاً با رفتار انسان مرتبط هستند، آموزش به منظور ترویج رفتارهای ایمن، نقش اساسی دارد. هدف آموزش در این بیماری به طور عمده بر تغییر رفتارهای مخاطره آمیز، کاهش خطر تماس و انتقال، کاهش اضطراب روانی و اجتماعی و کمک به بیماران برای تطابق با مراقبت های مورد نیاز معطوف می باشد. با توجه به وجود خطر بالقوه برای همه ی آحاد جامعه، ضروری است آموزش به صورت فراگیر انجام شود.

 وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت های زیادی با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز در حال انجام است که بکارگیری کیت تشخیص سریع HIV ،ارتقای ارایه خدمات در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و آموزش پرسنل، به روزرسانی بانک اطلاعات و ساماندهی و ثبت گزارش و آمار ماهیانه و همچنین  استقرار دستگاه های CD4 Counter و راه اندازی اولین مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر از مهمترین فعالیت های آینده دار برنامه ایدز در این دانشگاه است.

اپیدمیولوژی ایدز، رویکرد تشخیص و درمان، مشاوره و مراجعه زودهنگام  از مهمترین برنامه هایی بود که در کارگاه یک روزه برای کارشناسان و پرسنل شاغل در مراکز DIC و کاهش آسیب و مراکز درمان سوء مصرف مواد و کارکنان وکارشناسان شاغل در مراکز مشاوره ارایه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز