کلاهبردار فضای مجازی دستگیر شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۹:۴۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۴۹۳
کلاهبردار فضای مجازی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی بی تالک با اشاعه تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری مالی از قربانیان خود می کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،سرهنگ "سیدموسی حسینی"اظهارداشت: خانم جوان 26 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد چندی پیش در حالی که در شبکه اجتماعی بی تالک در حال فعالیت بودم به طور کاملا اتفاقی با صفحه ای برخورد کردم که تصویرهای مندرج در آن مرا مجذوب خودش کرد.
وی ادامه داد: متهم بعد از گذشت چند روز چت کردن خودش را مشاور معرفی کرده و از شاکی درباره حساب بانکی ام سوال  می پرسد و شاکی نیز  صادقانه از مبلغ کامل حساب بانکی ام که 300 میلیون ریال بود میگوید و در ادامه متهم میگوید که سر رشته ای از معاملات آنلاین دارد و می تواند برای شاکی سهام خریداری کند تا به سود بالایی برسد.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: شاکی درادامه پول را به شماره حساب متهم  واریز کرده، بعد از مدتی از او درباره سود سهام پرسیده و او می گوید سهامت کم است و باید مبلغ بیشتری سرمایه گذاری کنی  که این اقدام انجام می شود  و بعد از مدتی نه تنها از سود سهام خبری نمی شود بلکه هنگامی که از متهم در این مورد سوال پرسیده می شود با صحبت های پوچ شاکی را  سرگرم کرده تا جایی که  شاکی متوجه کلاهبرداری میگیرد تصمیم به شکایت گرفتم.
سرهنگ حسینی گفت: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتا، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.
وی بیان کرد: متهم که مردی 35 ساله بود به جز شاکی، چند دختر خانم دیگر را هم قربانی عمل مجرمانه خود قرار داده بود .
سرهنگ حسینی در مورد اعتماد بی مورد به افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی هشدار داد و خاطرنشان کرد: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده که کاربران شبکه های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه و آن را گزارش نمایند تا موضوع به منظور شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز