در دیدار استاندار با رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان شد:

تهیه طرح جامع زیست محیطی برای آزادراه قزوین-الموت-تنکابن

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۴۰:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۷۸۱
تهیه طرح جامع زیست محیطی برای آزادراه قزوین-الموت-تنکابن
در دیدار فریدون همتی با معصومه ابتکار بر تهیه طرح جامع زیست محیطی برای آزادراه قزوین- الموت- تنکابن تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در دیدار فریدون همتی استاندار قزوین با معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر تهیه طرح جامع زیست محیطی برای آزادراه قزوین- الموت- تنکابن تاکید شد.

فریدون همتی درباره این دیدار که معاونین اداره کل راه و شهرسازی قزوین هم حضور داشتند، اظهار کرد: با توجه به عبور محور جاده قزوین- الموت- تنکابن از مسیر جنگل های الموت و نیز تردد و زندگی گونه های حیات وحش در این محور برای حفاظت و حراست بیشتر از گونه های گیاهی و جانوری مقرر گردید طرح زیست محیطی این مسیر تهیه شود تا کمترین آسیب به این حوزه ها وارد شود.

وی افزود: در این جلسه وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود را در خصوص اصلاح برخی مسیرها و احداث تونل در صورت نیاز اعلام کرد هرچند این پروژه نیازمند اعتبارات زیادی باشد.

استاندار با اعلام اینکه موضوع دیگر این نشست که مطرح شد بحث ریزگردها و کانون های بیابانی استان بود تصریح کرد: باتوجه به اینکه نزدیک به 100هزار هکتار از اراضی استان قزوین در محدوده جنوب آبیک و شمال بویین زهرا به کانون بیابانی و ریزگرد تبدیل شده و بخش هایی از استان های قزوین، البرز و تهران را تحت شعاع قرار می دهد مقرر گردید این مساله با نگاه ملی و به شیوه مشارکتی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری پیگیری و اقدامات لازم جهت مهار ریزگردها و جلوگیری از بیابانزایی دشت قزوین انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: جلب حمایت از سایت 100هکتاری دفن پسماند در مجتمع محمدآباد از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و باتوجه به اینکه این مرکز از سایت های کم نظیر کشور می باشد و در حال حاضر زباله های خانگی، عفونی و پسماندهای صنعتی نیز به این محل انتقال داده می شود مقرر گردید حمایت های فنی و اعتباری از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست برای ساماندهی این سایت و ارتقای حوزه فنی آن صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه کشاورزیان معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ی زیربناهای حمل و نقل کشور، حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین و مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز