کشفیات سلاح غیرمجاز در زرند ۱۳۷ درصد افزایش داشته است

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۰:۲۷:۵۷
کد خبر: ۴۲۷۰۸۹
کشفیات سلاح غیرمجاز در زرند ۱۳۷ درصد افزایش داشته است
دادستان زرند گفت: کشفیات سلاح غیرمجاز 137 درصد افزایش داشته و تعداد17 قبضه اسلحه غیر مجازدر سال 94و 7 قبضه در سال 95 کشف شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مهدی قویدل در دیدار با امام جمعه شهرستان زرند ، اظهار داشت:بیشترین امار پرونده ها درسیتم قضائی زرند مربوط به سرقت با 2200پرونده  بوده و ایراد ضرب و جرح با فراوانی 1218پرونده  دومین جرم در شهرستان زرند است  و متاسفانه شاهد افزایش  6 درصدی آن بوده ایم.

قویدل گفت :در سال 94 مقدار 1327 کیلو مواد مخدر کشف وکه این مقدار  از ابتدای سال جاری به 1377 کیلو رسیده است که نسبت به  مدت مشابه سال قبل 1700 درصد افزایش داشته است  .

این مقام قضائی  در ادامه تشریح سیمای جرائم شهرستان بیان داشت: 4050 لیتر مشروبات الکلی در سال گذشته کشف شده است و در دو ماهه اول سال جاری 950 لیتر کشفیات داشته است .

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان زرند مسائل و ناهنجاری های شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و گفت : در سال گذشته تعداد  بالغ بر 12 هزار پرونده در دادسرا رسیدگی شده است.

سید مهدی قویدل  اجرای برنامه های پیشگیرانه  در زمینه وقوع جرائم را مهم ارزیابی  کرد و افزود:پیشگیری از وقوع جرم اگر چه به قوه قضائیه محول شده است لیکن 22 دستگاه قبل از دادگستری در این امر دخیل هستند.

شایان ذکر است رصد ادارات در سال جاری از نکاتی بود که دادستان به آن اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین اولویت در شورای پیشگیری  شناسایی تهدیدات و آسیب هایی است که علت آن  به مسئولین ادارات بر می گردد.

 

نظر شما