مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

تخلیه نفتا از زیر مخزن/حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ماهشهر/آتش سوزی همچنان ادامه دارد

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۹:۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۱۲۱
تخلیه نفتا از زیر مخزن/حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ماهشهر/آتش سوزی همچنان ادامه دارد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: عملیات ضربتی مهار آتش در پتروشیمی بوعلی سینا به دلیل گرمای زیاد هوا موفق نبود و آتش سوزی در مخزن C ٢٠٠١ ادامه دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هاشم بالدی گفت‌: وضعیت آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا هم‌چنان مانند حالت امروز صبح و ظهر است و آتش تنها در حدود بسیار کمی فروکش کرده است، ولی خاموش نشده است.

وی افزود: آتش سوزی روز چهارشنبه در دو مخزن و تاور پتروشیمی بوعلی سینا رخ داد که در عملیات اطفا، ساعت 7:30 صبح پنج‌شنبه آتش خاموش شد، ولی به دلیل دمای زیاد هوا و تابش آفتاب و حرارت بالای منطقه، ظهر روز گذشته یکی از مخزن‌ها دوباره شعله‌ور شد و هم‌چنان شعله‌ور است.

بالدی ادامه داد: عملیات تخلیه نفتا از زیر مخزن در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است، و از بالای مخزن نیز مواد در حال سوختن است که این روند موجب کاهش مواد سوختنی درون مخزن می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که تا ساعات آینده آتش مهار و خاموش شود.

وی گفت: طرح ضربتی خاموش کردن و مهار آتش امروز از حدود ساعت 14:30 آغاز شد و عملیات به صورت زمینی و هوایی انجام شد ولی متاسفانه به دلیل شدت آتش سوزی، آتش مهار نشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: نمی‌توان در مورد زمان مهار آتش اظهار نظر کرد.

وی افزود: رییس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز امروز در ماهشهر حضور یافته و از محل حادثه بازدید کرده‌اند.

بالدی با اشاره به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر خاموش شدن آتش مخزن در پتروشیمی بوعلی سینا گفت: این تصاویر مربوط به روز گذشته است و امروز آتش سوزی هم‌چنان ادامه دارد.

 

نظر شما