مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

پستانداران و پرندگان خشک زی در خراسان جنوبی سرشماری می شوند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۴۴:۱۰
کد خبر: ۴۲۸۴۱۸
پستانداران و پرندگان خشک زی در خراسان جنوبی سرشماری می شوند
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اجرای طرح تابستانی سرشماری پستانداران و پرندگان خشک زی از 26 تیر ماه به مدت 28 روز در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند و به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش اظهار داشت: طرح یاد شده در چهار منطقه حفاظت شده « درمیان سربیشه» ، « مظفری» ، « آرک و گرنگ»، « شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش « تالاب کجی نمکزار نهبندان»، « رباط شور» و « نایبندان طبس» و هفته منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران ، کمر سرخ ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح همانند سالهای قبل در تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل با همکاری کارشناسان محیط زیست، ماموران یگان حفاظت، همیاران افتخاری و نیز جوامع محلی انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، گفت: سرشماری پستانداران دو بار در سال (تابستان و زمستان) در خراسان جنوبی اجرا می شود.

آرامنش هدف از اجرای این طرح را مشخص شدن جمعیت گونه های مختلف پستانداران در استان عنوان کرد و افزود: بر اساس این سرشماری ها، آمار و اطلاعات دقیقی از پستانداران در اختیار کارشناسان محیط زیست طبیعی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان با استفاده از آمار و اطلاعات جمع آوری شده برنامه ریزی دقیقی برای حفاظت و حراست از حیات وحش استان انجام می دهند.

آرامنش مساحت مناطق تحت مدیریت این اداره کل را دو میلیون و 317هزار و 548هکتار ذکر کرد و گفت: گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز