محمد رضا رستمی در حاشیه اجلاس جوانان روسیه:

جوانان موثر ترین عامل اصلی ترویج دهنده صلح

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۳:۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۰۹۱
جوانان موثر ترین عامل اصلی ترویج دهنده صلح
محمد رضا رستمی در حاشیه اجلاس جوانان روسیه گفت: جوانان بهترین سرمایه و عامل برای ارتباط گیری موثر و کارآمد برای معرفی کشور و ایجاد ارتباط و نشر دهنده فرهنگ غنی کشور خود هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاون ساماندهی امور جوانان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با برشمردن دلایل و ظرفیت های که حضور در این اجلاس ها نصیب ایران و حوزه جوانان می کند، گفت: حضور در عرصه های بین الملی می تواند به دیپلماسی عمومی و انتقال تجربه بیانجامد و در نهایت صلح و امنیت را اشاعه دهد. اجلاس جهانی جوانان در روسیه بستر مناسبی برای بخصوص انتقال تجربه ها و تحکیم مناسبات است.

وی با ذکر پیشینه این ارتباط و معرفی اجلاس جوانان روسیه، گفت:

بعد از اینکه اولین اجلاس جوانان خزر سال 93 در روسیه و دومین اجلاس جوانان خزر در سال 94 در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، و بخصوص بعد از به فرجام رسیدن برجام، ما ارتباطات بهتری با سازمان جوانان روسیه و رئیس آژانس فدرال جوانان روسیه، آقای پاسپلوف، که یک سازمان بسیار قوی بنا بر تحلیل کارشناسان در خود آسیا و قابل رقابت با دیگر سازمان های جوانان جهان است، رسیدیم. این سازمان به خاطر بازسازی ای که انجام داده است و استفاده از نیروهای جوان، متخصص، نخبه در بخشهای مختلف و جذب استعدادها و اندیشه ها و توانمندی های جوان کشور روسیه به مرور، سازمانی موثر و قوی در گسترش اهداف دیپلماسی عمومی کشور روسیه شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه این سازمان تقویت سیاست درست در میان جوانان است، گفت: این تمرین مطابق با سیاست نظام جهانی است و البته باید اشاره کرد، حضور سیاستی جوانان و این اجلاس هیچ ارتباطی به سیاست داخلی ندارد و بخشی از سیاست و دیپلماسی عمومی جوانان است.

رستمی با اشاره به مبنای این دعوت که برآمده از ارتباط خوبیست که روسیه با جمهوری اسلامی ایران دارد، و شرایط اجلاس، گفت: این اجلاس در 3 ماه تابستان با حضور 50 هزار نفر از جوانان کشورهای مختلف برگزار میشود و هر هفته یک موضوعی در دستور کار قرار دارد. هفته آتی درباره آی تی جوانان است و هفته گذشته  سیاست جوان بود که بیش از 40 کشور جهان شرکت داشتند و جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و بیش از 1200 نفر از جوانان شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به تفاهم نامه ای امضا شده بین طرف ایرانی و روسی، گفت: یکی از کارهای مهم هفته پیش امضای این تفاهمنامه بود، که می تواند مقدمه ای بر گسترش ارتباطات دو سویه، منظم، مداوم و در چارچوب های مشخص بین دو کشور قرار بگیرد.

رستمی با تاکید بر اینکه، این تفاهم نامه در جمع بیش از 1200 نفر از جوانان برگزیده و نمایندگان دیگر کشور ها امضا شد، گفت: در حاشیه همین برنامه کلیپی نیز از ایران تهیه و پخش شد، که معرفی خوبی بود از جاذبه های گردشگری، ارزشهای فرهنگی و اجتماعی ایران، که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. آقای پاسپلوف پس از دیدن این کلیپ گفت علاقمند هستیم به ایران سفر کنیم که ما هم دعوت کردیم جمعی از منتخبین جوانان کشور خود را نیز به همراه خود به ایران بیاورند و ما پذیرایی آنها باشیم.

dgfdfgd

گفتنی است هـئیت ایرانی چند روز در این اجلاس حضور دارند و معاون ساماندهی امور جوانان یکی از سخنران های اصلی در این چند روز بودند. در این سخنرانی ایشان ضمن تاکید بر نقش محوری ایران و روسیه در منطقه چه در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و چه در رابطه با آینده مدیران جوان دنیا، گفتند: باید به اجلاس ها و گردهمایی های از این دست بیشتر بها داد، زیرا همین گردهمایی ها بستر های را ایجاد می کند تا جوانان نخبه که در آینده ای نه چندان دور مدیران جوان کشور خود هستند بهتر ارتباط برقرار کنند و تمرین گفت و گو داشته باشند و در اشاعه و ترویج گفتمان صلح توانمند شده  و ان شالله درآینده نه چندان دور جهان شاهد مدیران و دست اندرکارانی باشد که انتقال دهنده دوستی ها و محبت ها و نه منتشر کننده افسار گسیخته خشونت ها در جهان هستند.

وی در ادامه با تاکید به پیشینه 500 ساله روابط نزدیک ایران و روسیه، به معرفی بخش های مختلف حوزه جوانان ایران پرداخت و گفت:  ما سعی داریم با کشور های که مناسبات دیرینه ای داریم ارتباط بهتری داشته و بتوانیم از ظرفیت بین الملی جوانان با شرایطی که امروز تکنولوژی بستر ان شده است استفاده کنیم و اقدامات موثری را در انتقال تجربه و مطرح کردن برند ایران صورت دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز