استاندار اصفهان:

برخورد با حجاب نباید تدافعی باشد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۵۸۹
برخورد با حجاب نباید تدافعی باشد
استانداراصفهان گفت: در راهپیمایی مردمی حجاب و عفاف باید اصل بر جذابیت باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی استان که پیرامون حجاب و عفاف برگزارشد، اظهارداشت: دستگاه های اجرایی در مقوله ی حجاب و عفاف دو وظیفه ی اساسی بر عهده دارند.

زرگرپور به تشریح این وظایف پرداخت و گفت: براساس بخشنامه ی وزیر کشور تمامی دستگاه ها موظف هستند محیط کاری دستگاه ها را محیطی مملو از فضای حجاب و عفاف نمایند به طوری که کارمندان حجاب کامل و مراجعه کنندگان حجاب عرفی داشته باشند.

استانداراصفهان با بیان اینکه تک تک دستگاه ها در این راستا کنترل و ارزیابی می شوند، گفت: دستگاه ها باید اهداف و بستر مناسب را برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه ها و جامعه فراهم آورند.

وی افزود: دستگاه ها باید به گونه ای برنامه ریزی نمایند که حجاب و عفاف در دستگاه جاری و ساری باشد.

مدیرارشد استان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته با ابلاغ قانون امربه معروف و نهی از منکر، این نهاد جایگاه مطلوبی را بدست آورده است،گفت: جلسات این ستاد با محوریت نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان و با حضور مدیران دستگاه ها برگزار می شود و در حکم ابلاغی ، وظایف دستگاه های مختلف کاملا مشخص شده است.

زرگرپور در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در استان ، تصریح کرد: وضعیت حجاب و عفاف در استان اصفهان به جهت اینکه استانی متدین، شهیدپرور، با سبقه ی فرهنگی ۵ هزار ساله و مردمانی انقلابی است نسبت به کشور مناسب تر است ولی اگر بخواهیم وضعیت استان را با شأن اصفهان و انتظارات خانواده های معظم شهدا و مردم متدین و دلسوختگان انقلاب در نظر بگیریم مناسب نیست.

رسول زرگرپور با اشاره راهپیمایی روز دوشنبه در خصوص حجاب و عفاف، تاکید کرد: در مسائل فرهنگی باید تا جایی که امکان دارد حرکت های منطقی و سنجیده و کارشناسی شده ای صورت بگیرد.

وی افزود: معمولا در رابطه با همایش ها دو گونه برخوردهای جذبی و دفعی صورت می گیرد و در راهپیمایی روز دوشنبه باید شعارها بگونه ای باشد که افراد جذب حجاب شوند.

استانداراصفهان تاکید کرد: در راهپیمایی عفاف و حجاب باید اصل بر جذابیت باشد و به گونه ای باشد که در پایان مراسم افراد با دیدن این مراسم محجبه شوند و به سمت حجاب گرایش بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی های روز قدس و ۲۲ بهمن همه ی افراد بدون توجه به پوشش شرکت می کنند،گفت: مفهوم این موضوع این است که اگر موضوعی جذابیت داشته باشد همه جمع خواهند شد و وظیفه ی ما این است که فضا را بگونه ای ایجاد نماییم که اکثریت جامعه انتظار دارند و اقلیت نیز با آن ها همراهی نمایند و در این راستا جایگاه نهادهای فرهنگی بسیار موثر خواهد بود.

استاندار اصفهان در ادامه به گزارش اداره کل راه آهن استان پیرامون صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با توجه به اوقات فراغت ایده آلی که مسافران در فضای ایستگاه های راه آهن و واگن های مسافربری دارند این مکانها، برای ارائه ی محصولات فرهنگی بسیار مناسب است.

زرگرپور افزود: نهادهای فرهنگی باید با برقراری ارتباط با اداره کل راه آهن استان با ارائه ی بنرها، تیزرها و بسته های فرهنگی از این فرصت طلایی استفاده نمایند.

رسول زرگرپور ضمن تقدیر از این اداره کل در خصوص تنظیم وقت نماز برای مسافرین و بازسازی نمازخانه ها، گفت: در خصوص حجاب و عفاف نیز باید مسئولانی برای ترویج حجاب و بیان تذکر لسانی به مسافران در چارچوب شرعی وجود داشته باشند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان در این جلسه مسئولان اداره کل راه آهن استان و ستاد امربه معروف و نهی از منکر به ارائه ی گزارشی در خصوص اقدامات این نهادها در راستای ترویج حجاب و عفاف پرداختند.

همچنین از ادارات کل راه آهن، شرکت فرودگاه ها، بهزیستی، ثبت احوال، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، بانک سپه، بانک ملی، شرکت توزیع برق استان، حمل و نقل و پایانه ها، امور اقتصادی و دارایی، فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و بانک کشاورزی بعنوان ادارات کل نمونه در بخش حجاب و عفاف تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز