استاندار خراسان جنوبی:

تهدیدات زیستی در اولویت پدافند غیر عامل استان قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۵:۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۹۷۶۸
تهدیدات زیستی در اولویت پدافند غیر عامل استان قرار گیرد
استاندار خراسان جنوبی، گفت: با توجه به این امر تهدیدات زیستی میبایست در اولویت کارهای پدافند غیرعامل در استان قرار گیرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی در دیدار معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور مشارکت مردم را مهم ترین اصل در این زمینه دانست و اظهار داشت: باید با بکارگیری روش های مناسب از مشارکت مردم و ظرفیت های مردمی در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث استفاده کرد.

وی آگاه سازی عمومی را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود :دستگاه های متولی باید آموزش های عمومی را در دستور کار قرار دهند تا در زمان وقوع حادثه و یا بحران ها مردم ضمن آشنایی به وظایف خود در جهت تسهیل موانع و مشکلات و کمک به امدادگران و حادثه دیدگان همکاری های مناسبی داشته باشند .

وی کنترل منابع آبی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود :ذخیره سازی انرژی برق در زمان قطع برق ،تامین آرد مورد نیاز نانوایان و سایر موارد مشابه می تواند در صورت عدم توجه ،خود به یک بحران تبدیل شود که لازم است پیش بینی های لازم در این زمینه به انجام برسد.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امروزه پدافند غیر عامل به طور اساسی مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است گفت :با توجه به تهدیدات موجود در حوزه های مختلف، پدافند غیرعامل به عنوان یک اولویت مهم کاری در ایران نیز مورد توجه قرار دارد.

سردار حیدری ،با بیان اینکه با توجه به نیاز کشور در حال حاضر ۲۲ سند در زمینه های مختلف در سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه شده است گفت :شناسایی آسیب ها و تلاش در راستای پیشگیری از حوادث از جمله مهمترین اولویت های کاری این سازمان در سطح کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز