همزمان در روز بدون نایلکس ۲۱ تیرماه؛

تقدیر از فروشنده دوستدار محیط زیست

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۱۷۵
تقدیر از فروشنده دوستدار محیط زیست
مراسم روز بدون نایلکس با حضور مسئولین شهرداری تهران در میدان میوه و تره بار صادقیه برگزار گردید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این مراسم مهندس امیرحسن جعفری ورامینی قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: با توجه به معضلات و خطرات کیسه ها و ظروف پلاستیکی، در تاریخ 20/02/1388 مصوبه ای از سوی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر کاهش کیسه پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در مجموعه شهرداری تهران تصویب گردید.

وی افزود: در سال 1391، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به پیشنهاد و با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار، 21 تیر ماه را روز "بدون نایلکس" نامگذاری نمود تا با اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای جهت فرهنگسازی و آگاهی رسانی در حوزه عدم استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی، فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای ترویج دهد.

جعفری  گفت: امروزه در دنیا ظروف زیست تخریب پذیر تولید و عرضه می شود که به طور کامل از نشاسته گیاهی ساخته شده و حتی قابل خوردن است.

قائم مقام ستاد با اظهار اینکه پیام امسال روز بدون نایلکس "نه به کیسه های پلاستیکی در شهر تازه" انتخاب شد گفت: شهر تازه به مفهوم شهر دوستدار محیط زیست، آرمانی است که از سوی مدیریت شهری در حوزه محیط زیست دنبال می گردد.

در ادامه مراسم، مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: 100 درصد کیسه های موجود در سازمان میادین تجزیه پذیر هستند که بخشی مواد افزودنی و بخش عمده آن ها پایه گیاهی هستند.

وی با اشاره اینکه سازمان میوه و تره بار و شرکت شهروند بیشترین میزان مصرف نایلکس را دارند، اظهار داشت: این سازمان از سال های 90 و 91 تقریبا 100 درصد کیسه های خرید خود را تبدیل به کیسه های تجدیدپذیر کرده است.

رحیمی با اشاره به موفقیت آمیز بودن نامگذاری روز بدون نایلکس پلاستیکی گفت: نباید فراموش کنیم که این مردم هستند که نقش اصلی در کاهش استفاده از کیسه پلاستیکی ایفا می کنند و با آموزش های اصولی و فرهنگ سازی می توان شهروندان را در این امر مهم یاری رساند.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پایان با اعلام این که یکی از مشکلات اصلی زیست محیطی استفاده بیش از حد محصولات پلاستیکی است و حجم بالای زباله را نیز مصنوعات پلاستیکی تشکیل دهد، خاطر نشان کرد: روزانه در سازمان میادین بین 4 تا 5 تن از کیسه نایلکس ها استفاده می شود که خوشبختانه 100 درصد، محصولات پایه گیاهی جایگزین نایلکس شده است.

در این مراسم همچنین برخی از سازمان های مردم نهاد (NGOs) و سازمان های خیریه حضور داشتند و محصولات محیط زیستی خود مانند کیسه ها و سفره های پلاستیکی زیست تخریب پذیر  و کیسه های پارچه ای را به شهروندان ارائه نمودند.

لازم به ذکر است در روز بدون نایلکس از فروشنده سوپرمارکت دریانی خیابان پیامبران واقع در منطقه 5 شهرداری تهران به دلیل استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی توسط مسئولین شهرداری تهران تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز