محمدرضا رستمی خبر داد:

برگزاری اجلاس جهانی جوانان در ایران

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۰۳۵۰
برگزاری اجلاس جهانی جوانان در ایران
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: اجلاس جهانی جوانان که بزرگترین گردهمایی بین‌المللی در این حوزه از کشورهای مختلف با موضوع‌های گوناگون از جمله فرهنگی، اجتماعی، همگرایی و مشارکت جمعی است، سال آینده در جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا رستمی، معاون وزارت ورزش در امور ساماندهی جوانان که در راس هیات ایرانی برای مذاکره با مقام‌های روسیه ، در نشست بین المللی جوانان گفت: مجمع ملی جوانان ایران از طریق انتخابات در سال 95 برگزار می‌شود.

رستمی خاطر نشان کرد: جشنواره ملی جوانان با 10 زیر بخش از جمله مشارکت سیاسی، کارآفرینی، گردشگری و برنامه‌های زیست محیطی برگزاری می شود.

وی درباره مذاکرات خود با مقام‌های روسی در مسکو تصریح کرد: ایران و روسیه برنامه‌ریزی برای همکاری‌های دوجانبه در امور جوانان از جمله کار مشترک برای شناسایی فرصت‌ها را در قالب امضای یک تفاهم‌نامه آغاز کرده‌اند که گسترش خواهد یافت.

رستمی عنوان کرد: ایران و روسیه افزون بر ویژگی هم مرز بودن، روابط مطلوب سیاسی و پیشینه همکاری‌های تاریخی با توجه به جمعیت زیاد جوان دو کشور و همچنین مشترکات فرهنگی و منطقه‌ای، عرصه گسترده‌ای برای همکاری‌ها در حوزه نسل جوان دارند.

معاون وزارت ورزش در باره این یادداشت تفاهم که با سرگئی پوسپلوف رییس آژانس فدرال جوانان روسیه امضا شد، گفت: دامنه گسترده‌ای از همکاری‌ها بین دو کشور در نظر گرفته شده است که با استفاده از فرصت‌ها و عرصه‌های بیشتر می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

رستمی ادامه داد: یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه در امور جوانان دربرگیرنده حوزه ‌های مختلف از جمله آموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات است که زیر ساخت روابط در این بخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه قصد دارند با هدف ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی جوانان (بالای 15 سال) دو کشور، همکاری های گسترده‌ای در عرصه‌های آموزشی، برگزاری کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز، توان افزایی و برنامه‌های ویژه برای نخبگان اجرا کنند و بهترین رویکرد نیز در این زمینه استفاده از تجربیات هم و شناسایی توانمندی‌های متقابل است.

هیات ایرانی در جریان برنامه‌کاری سفر به روسیه که دوشنبه پایان یافت به عنوان میهمان ویژه در نشست جهانی جوانان  و با حضور 40 کشور مختلف برگزار شد.

در این نشست فیلمی از ارتقای وضعیت نسل جوان در ایران و پیشرفت‌های علمی ورزشی چند ساله گذشته پخش شد.

معاون وزارت ورزش و جوانان در سفر خود به روسیه که به دعوت رییس آژانس فدرال امور جوانان این کشور انجام شد با مقام‌های مسئول روسی در این حوزه مذاکره و همچنین از چند مرکز و موسسه فعال و مرتبط با نسل جوان بازدید کرد.

نظر شما