مولاوردی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتحادیه احزاب آسیایی؛

تلاش ما افزایش و پررنگ سازی نقش زنان در احزاب است

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۵۳:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۴۱۵
تلاش ما افزایش و پررنگ سازی نقش زنان در احزاب است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتحادیه احزاب آسیایی (آی کپ) گفت: ما تلاش داریم نقش زنان در احزاب افزایش یابد تا مسائل زنان مطالبه احزاب نیز بشود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه آی کپ در محل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: من به عنوان نماینده زنان اعلام می کنم که در همه مباحثی که در دستور کار آی کپ وجود دارد، آمادگی همکاری جدی داریم.

وی تصریح کرد: همچنین در اجلاس آی کپ که قرار است اردیبهشت 2017 در تهران برگزار شود، آمادگی داریم که نقش آفرینی کنیم تا نقش و جایگاه زنان ایران را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: با توجه به زمان حدود 15 سال که از تاسیس آی کپ می گذرد، قدمهای مهمی برای تحقق اهداف این سازمان برداشته شده است و اهدافی که این سازمان برای تبادل تجارب میان اعضا و تلاش برای ایجاد محیطی که صلح پایدار در آن استقرار داشته باشد، بسیار مهم است.

مولاوردی افزود: همچنین با توجه به اینکه همه ما متعلق به منطقه آسیا هستیم و مشترکات و چالش های فراوانی داریم، به نظر می رسد می توانیم در مقالبه با این چالش ها برنامه های مشترکی داشته باشیم و نقش و تاثیرگذاری احزاب را زمینه سازی کنیم تا بهبود وضعیت و تحقق اهداف تاثیرگذار را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: ما تلاش می کنیم نقش زنان در احزاب برجسته شود چه احزابی که زنان تشکیل داده و چه احزابی که زنان عضو آن هستند، تا از این طریق جریان سازی مباحث مورد پیگیری احزاب را در برنامه کاری خودشان قرار دهند.

وی به مشارکت سیاسی زنان در ایران اشاره کرد و افزود: از ابتدا و قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زنان مشارکت خودشان را نشان داده اند و آنان حضور موثر و تعیین کننده ای داشته اند و مشارکت سیاسی زنان در دستور کار دولت یازدهم نیز از ابتدا بوده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اکنون زنان ضمن اینکه عضو فعال احزاب سیاسی هستند، 20 حزب و تشکل سیاسی دارند و زنان به عنوان دبیرکل و موس آن احزاب هستند و عمدتا اعضای آنها را زنان تشکیل می دهند.

وی نمونه بارز مشارکت سیاسی زنان را در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: در آن زمان نهضت ثبت نام را شاهد بودیم و استقبال خوبی از سوی زنان برای حضور در این انتخابات صورت گرفت و این نشان از افزایش اعتماد به نفس زنان در کشور دارد.

به گفته مولاوردی، در مرحله انتخابات که در مقایسه با دوره قبل شاهد افزایش دوبرابری نرخ حضور زنان در مجلس از سه به 6 درصد بودیم، این نیز نشان از اعتماد و باور عموم جامعه به صلاحیت زنان دارد.

وی در ادامه به سفر خانم پارک رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران به عنوان یک سفر خوب اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد گسترش مناسبات اقتصادی در دوران پسابرجام با دستاوردهای مهم باشیم و امیدواریم رویدادهایی همچون اجلای آی کپ در تهرات نتایج خوبی برای کشورمان داشته باشد.

 سه هزار و 500 نفر از احزاب عصو کمیته آی کپ هستند

ای یونگ رئیس کنفرانس بین المللی آی کپ نیز در این دیدار گفت: اکنون سه هزار و 500 نفر از احزاب مختلف در کمیته آِ کپ عضو هستند و مجمع آن هر دو سال یکبار برگزار شد و امیدواریم در سال 2017 نیز این مجمع در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم همزمان با برگزاری اجلاس آی کپ، در موضوع جاده ابریشم نیز اجلاسی برگزار شود چون کنفرانس جاده ابریشم نه تنها برای ایران برای بسیاری از کشورها حائز اهمیت است.

یونگ ادامه داد: 9 سال قبل کمیته آی کپ در تهران جلسه ای برگزار کرد و خوشحالیم که پس از 10 سال که به ایران بازگشتم، ایران سهم گسترده ای را برای گسترش آی کپ ایفاکند.

وی به برگزاری یک نشست از آی کپ در مالزی در شهریورماه خبر داد و گفت: از خانم مولاوردی برای شرکت در این نشست دعوت می شود که از جانب دولت ایران در این نشست حضور داشته باشد.

رئیس کنفرانی بین المللی آی کپ در ادامه افزود: آی کپ یکی از اهدافش گسترش دادن این سازمان در سطح جهانی است و اکنون در نشست عمومی سازمان ملل هم حضور پیدا می کند و 10 دولت جهانی اعلام کرده اند که آی کپ به عنوان ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشد و تقاضا شده ایران از این طرح حمایت کند.

** برگزاری مجمع عمومی آی کپ زمینه ساز ارتباط رهبران سیاسی است

ساماراج دبیر هیات دولت کامبوج نیز در این دیدار گفت: روابط کامبوج با ایران مناسب است و امیدواریم مجمع عمومی آی کپ که قرار است سال 2017 در ایران برگزار شد، فرصت خوبی برای حضور رهبران سیاسی برخی کشورها به ایران باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مساله باعث محکم تر شدن روابط میان این کشورها باشد تا روابط سیاسی مستحکم تر شود و اطمینان دارم برگزاری این محمع عمومی زمینه ساز ارتباط رهبران سیاسی این کشورها است.

 پاکستان و ایران روابط تاریخی با هم دارند

شاهد حسین سخنگوی کنفرانس بین المللی اتحادیه احزاب آسیایی از کشور پاکستان نیز در این دیدار گفت: پاکستان و ایران روابط تاریخی با هم دارند چون هر دو کشور مسلمان هستند و سفر اخیر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به پاکستان این روابط را مستحکم تر کرده است.

وی ادامه داد: در مورد خط لوله گاز ایران به پاکستان نیز قراردادی منعقد شده و این خط لوله صلح است و می تواند زمینه همکاری ایران و پاکستان را فراهم کند.

حسین ضمن تبریک به ایران به خاطر برداشته شده تحریم های اقتصادی علیه این کشور، در مورد تهدیدات داعش نیز افزود: داعش دشمن بشریت است و تصویری که آنها از اسلام ارائه می دهند، هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

 بانوان ایران در جلسات آی کپ شرکت می کنند

سیده فاطمه فخر رئیس واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار گفت: حزب موتلفه اسلامی به عنوان یکی از احزاب باسابقه در ایران است و در جلسات آی کپ بانوان نیز شرکت می کنند.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه مجمع عمومی آی کپ می خواهد در ایران برگزار شود و امیدواریم وجوه مشترک زنان آسیایی نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

وی افزود: در حزب موتلفه اسلامی زنان و مردان کنار هم فعالیت دارند و آمادگی حضور و همکاری بیشتر در جلسات آی کپ را داریم.

اعضای هیات رئیسه آی کپ از روز دوشنبه وارد ایران شده و قرار است دیدارها و برنامه های آنها تا روز پنجشنبه در تهران ادامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز