تپه هگمتانه،کاخی با دیوارهای گرانقیمت

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۵۰۵
تپه هگمتانه،کاخی با دیوارهای گرانقیمت
کاخ هگمتانه، اولین پایتخت مجلل ایرانیان، توسط دیااکو پادشاه ماد در حدود ۳۷۰۰ سال پیش ساخته شد؛ که هفت دیوار رنگی داشت و دو دیوار آخر از نقره و طلا اندود شده بود. این کاخ شهر در دوره هخامنشیان به اکباتان تغییر نام داد. امروز به عنوان آثار باستانی مهم در ایران و بنام تپه هگمتانه در همدان، مورد توجه باستان شناسان، مورخین و گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، هر وقت از کنار تپه ها در مناطق مختلف ایران می گذرید، بی تفاوت نباشید؛ چرا که شاید شما شاهد بقایای دژ، قلعه یا کاخی هستید که چند هزار سال پیش از مناطق استراتژیک و مهم در ایران بوده است و قدمتی چندین هزار ساله دارد.

شاید باور نکنید که سراسر کشور ایران، موزه عظیمی از آثار تمدن و فرهنگ ایرانی است که ارزش آنها آنطور که شایسته است دانسته نمی شود.

به لحاظ تاریخی، مادها از اقوامی بودند که قبل از هخامنشیان در ایران ساکن بودند و حکومت داشتند. بسیاری از تپه های ایران از بقایای قلعه ها و دژها و کاخ های دوران مادها هستند که به تپه های مادی مشهورند. از مشهورترین تپه های مادی، تپه سیلک کاشان، تپه نوشیجان ملایر، گودین تپه، تپه بابا جان، تپه های حسنلو … می باشد. تپه هگمتانه امروزی یا همان کاخ هگمتانه، ۳۰۰۰ سال پیش، به قولی ۱۷ قرن قبل از میلاد (یعنی۳۷۰۰ سال پیش) توسط دیوکس یا دیااکو، پادشاه مقتدر ماد ساخته شد و به موجب آن، هگمتانه یا اکباتان یا همدان امروزی را بعنوان پایتخت دولت ماد برگزید.

ادامه این گزارش و عکس های مربوط به آن را می توانید اینجا ببینید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز