محمد نفریه اعلام کرد:

پای مهد های کودک به زندان نمیرسد

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۲:۲۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۱۷۰۱
پای مهد های کودک به زندان نمیرسد
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: زندان ها آسیب های متعددی برای کودکان دارند و در حال حاضر هیچ مجوزی برای احداث مهد کودک در زندان ها صادر نشده است. کودکان بالای دو سال که دارای سرپرست دیگری نیستند باید تا مدت زمان حبس مادرانشان به سازمان های بهزیستی منتقل شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگذاری برنا، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: معتقدم در زندان زنان نباید مهدکودک وجود داشته باشد زیرا به لحاظ تخصصی صلاح نیست به جز کودک زیر ۲سال که نیاز به شیردهی و تماس نزدیک با مادر دارد، کودک دیگری در محیط زندان حضور داشته باشد..

محمد نفریه ضمن تاکید بر آنکه محیط زندانها آسیبهای متعددی را برای کودکان به همراه دارد و نباید کودکی به علت داشتن مادر زندانی در محیط زندان حضور داشته باشد، افزود: کودکان بالای 2 سالی که دارای مادران زندانی و فاقد سرپرست و یا بدسرپرست هستند، باید به مراکز بهزیستی تحویل داده شوند.

وی تصریح کرد: کودک بالای دو سال نباید در زندان باشد، اما در حال حاضر برخی کودکان بالای دوسال به دلیل اصرار مادر یا دلایل دیگر هنوز در زندان‌ها هستند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان در ادامه به تاسیس مهدکودک در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: بهزیستی در حوزه صدور مجوز، تربیت مربی و کمک به تجهیز این مهدها آمادگی دارد اما در عمل مشکلاتی برای تاسیس این مراکز وجود دارد و در حال حاضر هیچ‌ مجوزی برای احداث مهدکودک در زندان ها صادر نشده است اما خدمات مراقبتی خوبی برای کودکان ساکن در زندان فراهم کرده‌ایم.

نفریه در ادامه تاکید کرد:صلاح می‌دانیم که این کودکان از زندان بیرون آمده و تا  آزادی مادر در مراکز بهزیستی حضور داشته باشند.

 

نظر شما