دکتر میرزاده در جمع دانشگاهیان واحد سیرجان:

دانشگاه آزاد اسلامی طی یک برنامه ۱۰ ساله در سطح استانداردهای بالا به عنوان رتبه یک منطقه و کشور و جزء صد دانشگاه برتر جهانی قرار خواهد گرفت

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۵:۴۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۲۷۹
دانشگاه آزاد اسلامی طی یک برنامه ۱۰ ساله در سطح استانداردهای بالا به عنوان رتبه یک منطقه و کشور و جزء صد دانشگاه برتر جهانی قرار خواهد گرفت
دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاهیان واحد سیرجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه دیدار با دانشگاهیان واحد سیرجان با اشاره به اهدای ساختمان دانشکده هنر و معماری واحد سیرجان توسط خانواده سعیدی به این دانشگاه، گفت: این خانواده از خانواده های نجیب و اصیل سیرجان هستند که از آنها بابت این اقدام خیر تشکر می کنم چرا که هم به توسعه علم کمک کردند و هم باعث شدند یاد پدر بزرگوارشان باقی مانده و این مجموعه در بافت قدیمی شهرستان سیرجان حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه علمی و فرهنگی مایه امید کشورمان شده است، گفت: تاثیر تأسیس این دانشگاه برای سرآمدی ایران عزیز بسیار برجسته است به طوری که بیش از 20درصد تولید علم ایران متعلق به این دانشگاه است و همین امر باعث شده کشور از نظر تولید علمی در جایگاه بالایی قرار گیرد.

 

میرزاده افزود: کشور ایران در سال 2015 به روایت سایت معتبر ESI، از لحاظ تولید علمی در رتبه 16 جهان قرار گرفته است و اگر تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، این رتبه 6 پله سقوط می کرد.

 

توسعه اقتصاد دانش بنیان از برنامه های اصلی دانشگاه است

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان از برنامه های اصلی دانشگاه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با طرح ساها، تأسیس مراکز رشد، شهرک های فناوری آزاد و شرکت های دانش بنیان که حدود 40درصد شرکت های دانش بنیان کشور را تشکیل می دهد، در توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می کند.

 

وی با بیان اینکه طبق یک برنامه 5‌ساله مقرر شده درصد وابستگی به شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی کم شود، اظهار داشت: میزان کاهش وابستگی به شهریه به معنای اثربخشی بیشتر دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و دانشگاهی موفق است که بتواند مشکلات جامعه و مردم را حل کرده و در توسعه موثر باشد.

 

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه تمام این اهداف در برنامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده، گفت: طی یک برنامه 10ساله، این دانشگاه در سطح استانداردهای بالا به عنوان رتبه یک منطقه و کشور و جزء صد دانشگاه برتر جهانی قرار خواهد گرفت.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 54درصد تحصیلات تکمیلی برعهده این دانشگاه است، تصریح کرد: 500هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که در سنوات آینده، تأثیر آنها از نظر تولید علم آشکار خواهد شد و این روند به توسعه علمی کشور کمک می کند.

 

قدردانی تمام اعضای هیات امنا از توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

 

وی با اشاره به برگزاری جلسه هیات امنای استان کرمان گفت: خوشبختانه تمام اعضای هیات امنا از توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، توسعه زیربناها، جذب اساتید جدید برای توسعه کیفی دانشگاه و تأسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد به اتفاق قدردانی و تشکر کردند.

 

میرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً قابل لمس است و اصل در توسعه کیفی دانشگاه است و تمام برنامه ها بر این محور می چرخد.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوحی از خانواده خیر مرحوم حاج داودخان سعیدی برای اهدای ساختمان دانشکده هنر و معماری قدردانی کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز