سخنگوی ناجا خبر داد:

باطل شدن کارت معاینه فنی در صورت نداشتن حداقل شرایط

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۵:۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۳۳۴۸۸
باطل شدن کارت معاینه فنی در صورت نداشتن حداقل شرایط
سخنگوی نیروی انتظامی خبرداد و گفت: در صورتی که ماموران با خودروهایی مواجه شوند که فاقد مولفه‌های معاینه فنی باشد اعم از دودزا بودن، نداشتن چراغ و سایر موارد فنی را رعایت نکرده باشند برگه معاینه فنی ساقط می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سعید منتظرالمهدی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اطلاعات تمام خودروها توسط پلیس راهور به سامانه وزارت کشور ارسال شده و اکنون بیش از 600 مرکز صدور معاینه فنی در کشور و 460 مرکز در شهرستان‌ها و بیش از یکصد مورد در راه ها راه اندازی شده است.

وی  در باره هدف تشکیل این مراکز گفت: در صورتی که ماموران با خودروهایی مواجه شوند که فاقد مولفه‌های معاینه فنی باشد اعم از دودزا بودن، نداشتن چراغ و سایر موارد فنی را رعایت نکرده باشند برگه معاینه فنی ساقط می‌شود.

منتظرالمهدی ملاک را حضور ماموران و تشخیص آنها عنوان کرد و افزود: سیستم یکپارچه معاینه فنی بین پلیس و وزارت کشور هماهنگ است و برگه‌های معاینه فنی همچنان همچون روال قبلی صادر می شود اما در آینده نیازی به برگه معاینه فنی نیست چرا که تمام اطلاعات در سامانه در اختیار ماموران قرار می‌گیرد.

منتظرالمهدی در ادامه به پرداخت جریمه‌های دیرکرد سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهروندان تا پایان آذرماه فرصت دارند جرائم دیرکرد که به صورت الصاقی و تسلیمی است را با ارسال کد 10 رقمی به سامانه 1101202020 پرداخت کنند یا اینکه به صورت تدریجی جرائم خود را از طریق سایت راهور 120 پرداخت کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش 6 درصدی تصادفات در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش به رغم افزایش 1.5 میلیون وسیله نقلیه، افزایش 1.5 میلیون گواهینامه جدید و افزایش سفرها و تمکین مردم از دستورات پلیس بوده است.

منتظرالمهدی ادامه داد: در سه روز تعطیلات عید سعید فطر امسال شاهد کاهش هشت درصدی فوتی‌ها در سر صحنه حوادث رانندگی و کاهش 16 درصدی تصادفات بوده‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: توجه نداشتن به جلو و رعایت فاصله طولی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین علل تصادفات در تابستان سال 94 بوده است.

منتظرالمهدی یادآوری کرد: بین ساعت 16 تا 20 بیشترین ساعت وقوع تصادفات بود و واژگونی به دلیل خواب آلودگی با 37 درصد از کل تصادفات در رتبه اول قرار دارد.

به گفته وی تابستان سال گذشته استان‌های اصفهان و فارس بیشتر آمار تصادفات و استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد کمترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی بیش از یک میلیون و 500 هزار مشمول غایب خبرداد و گفت: در سال 94و امسال حدود 500 هزار نفر از آن‌ها بیش از هشت سال غیبت داشتند با مراجعه به مراکز پلیس +10 نسبت به پرداخت جریمه‌های غیبت خود اقدام کردند.

به گفته وی 200 هزار کارت معافیت سال گذشته صادر شده است.

منتظرالمهدی تصریح کرد: دارندگان مدرک زیردیپلم 10 میلیون تومان، مدرک دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان و مدرک دکتری تخصصی 50 میلیون تومان، جریمه پایه برای مدت هشت سال غیبت باید پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای هر سال افزایش غیبت بیشتر از هشت سال، 10 درصد به جریمه پایه اضافه می‌شود؛ البته افراد متاهل پنج درصد  به ازای هر فرزند از پنج درصد دیگر تخفیف شامل می‌شوند.

منتظرالمهدی با اشاره به تسهیلات برای سربازان متاهل و تحصیل کرده،اظهار کرد: متاهلانی که به خدمت سربازی می‌روند، می‌توانند محل خدمت خود را محل سکونت همسر انتخاب کرده و چنانچه دارای فرزند هستند به ازای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت برخودار شده و از خدمات بیمه خدمات درمانی برای خود و افراد تحت تکفل برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: همچنین مشمولان لیسانس به بالا برای بکارگیری تخصص آن‌ها باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و مدارک خود ارایه دهند.

سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش 47 درصدی جرائم در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین جرائم سایبری مربوط به کلاهبرداری مالی است که 81 درصد جرائم را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که جرائم اخلاقی در این حوه 13 درصد است.

منتظرالمهدی اضافه کرد: بیش از 46 میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد که 29 میلیون نفر آن‌ها جوان بوده و نیازمند آموزش هستند. بیش از 60 درصد جرائم در حوزه وب و سایت است.

منتظرالمهدی در توصیه به کاربران، یادآوری کرد: کاربران دقت داشته باشند که هیچ‌گونه فایل پیوست ایمیل و پاکت‌های ناشناس را باز نکرده مگر اینکه ابتدا فایل را دانلود و با آنتی‌ویروس چک کنند تا قربانی جرائم سایبری نشوند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: بیش از 25 درصد بودجه اقتصادی کشورهای پیشرفته صرف کنترل فضای مجازی می شود به عنوان مثال کشور کره با یک نرم افزار بیش از 95 درصد ترافیک این فضا را کنترل می کند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در سه ماه امسال بیش از  200 تن انواع مواد مخدر کشف شد که با افزایش 14 درصدی کشف نسبت به مدت مشابه مواجه بودیم.

منتظرالمهدی با اشاره به دستگیری مهم‎‎ترین و بزرگترین شرور و قاچاقچی شرق کشور توسط پلیس سیستان و بلوچستان، یادآوری کرد: بیش از یک هزار ماده تخریب زا با تبلیغات کاهش وزن و افزایش خلق و خوی و شادابی در برخی از آرایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها عرضه می‌شود این در حالی است که باید نسبت به هر گونه ماده‌ای که تاثیرات آنی داشته باشد، بیشتر تامل کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه سرقت از بانک‌ها افزایش نیافته است، افزود: سرقت از بانک‌ها در سه ماه امسال 17 درصد کاهش یافته و شاهد افزایش 14 درصدی کشف در این حوزه بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: بیشتر سرقت از بانک‌ها در حوزه بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد به این ترتیب از کاهش 17 درصدی سرقت از بانک‌ها 200 درصد شامل بانک خصوصی بوده و از طرفی شاهد کاهش 57 درصدی سرقت از بانک‌های دولتی بوده‌ایم.

به گفته منتظرالمهدی پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی دارد تا هر از گاهی حضور یافته و نقاط احتمال خطر را یادآوری و با اعلام نیاز مسئولان بانک برای کمک و مشارکت حضور یابند.

وی در مورد هک بانک‌های مسکن و سپه، افزود: بیشتر هک‌هایی که گفته می شود از کشور عربستان بوده از نوع دفیس است به گونه‌ای که در صفحه اول تغییراتی ایجاد می‌شود و به لایه‌های زیربنایی و عمیقی دسترسی نمی‌یابند و راهکار ساده در این زمینه تغییرات نرم افزاری اندروید است تا دسترسی به صفحات اول نیز نداشته باشند.

وی در مورد قاچاق گوشی‌های همراه، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ریاست جمهوری جلسه‌ای برگزار و تصمیمی اتخاذ شد تا اطلاعات گوشی همراه که از مبادی رسمی گمرک به داخل کشور وارد می‌شود در سامانه‌های مرکز مخابرات منتقل و با ایجاد زیرساخت‌هایی، خود اظهاری از افرادی که دارای گوشی‌های تولید داخل نیستند انجام شود تا از این طریق گوشی‌های قاچاق شناسایی و در نهایت غیرفعال شوند.

سخنگوی نیروی انتظامی از اجرای طرح سالم سازی دریا در بیش از 110 قرارگاه انتظامی ساحلی مازندران و گیلان خبر داد و گفت: این قرارگاه در بیش از 25 شهرستان نیز فعال شده است.

منتظرالمهدی تاکید کرد: حضور پلیس در این مکان برای برقراری نظم و انضباط و همچنین برقراری امنیت برای مردم است.

به گفته وی بیش از 700 نفر از شهروندان که در شرف غرق شدگی بودند در یک ماه اخیر توسط پلیس نجات یافتند این در حالی است که در تابستان سال گذشته یک هزار و 500 نفر از غرق شدگی نجات یافتند.

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد تغییر قانون مجوز کنسرت‌ها، گفت: قوانین کما فی السابق در حال اجرا است و تغییری تا کنون در این زمینه ایجاد نشده است.

منتظرالمهدی ادامه داد: ما تابع قانون هستیم و هیچ اراده‌ای در اقدامات فراتر از قانون نداریم.

سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش 45 درصدی قاچاق سوخت در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

منتظرالمهدی در مورد ساماندهی اتباع بیگانه، گفت: در صورتی که غیرقانونی باشند باید ترد شوند اما ساماندهی آن ها در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و هر تصمیمی اتخاذ شود لازم الاجرا است که البته اقدامات وزارت کشور در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تعدد و تنوع مواد مخدر و جذابیت آن برای مخاطبان، گفت: اساس این مواد مخدر شیشه و آمفتامین است.

منتظرالمهدی ماده مخدر کتامین که نمی توان گفت وارد کشور شده یا نه یک نوع ماده مخدر روان گردان و بسیار خطرناک و گران است که در عربستان استفاده می شود و از آنجایی که ناخالص و تلفیقی از مواد است ، خطرناک به شمار می آید.

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد اتفاقات اخیر در مرزها و تاثیر کودتای ارتش در ترکیه و تاثیر آن در مرزهای ایران، گفت: منطقه ما منطقه ژئوپلتیک و محل عبور شرق و غرب و از نظر سیاسی زمین ما ارزشمند است براین اساس همه تلاش می کنند که هیچ گونه اتفاقی برای ایران رخ ندهد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: اتفاقات اخیر نیز با هوشیاری مرزبانان نیروی انتظامی کنترل شده و در هر عملیاتی تعدادی از مرزبانان ما به شهادت رسیده است.

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد دستگیری و بازگشت متهمان به چرخه جرم، گفت: زندانیان باید در زندان بازاجتماعی شوند که می شوند و ما آمادگی داریم تا به همراه خبرنگاران در زندان اوین حضور یافته و از انجا گزارش تهیه کنید.

منتظرالمهدی ادامه داد: باز اجتماعی زندانیان نیازمند مولفه و ایستگاه های زیادی است که باید همه همکاران انجام دهند در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

وی در مورد تامین بودجه برای جمع آوری معتادان، عنوان کرد: برای جمع آوری آنها نیازی به بودجه نیست اما لازمه آن ایجاد زیرساخت و بسترهای مورد نیاز است که بهزیستی، شهرداری و وزارت بهداشت در این زمینه همکاری لازم را دارند.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تعداد معتادان در کشور گفت: باید تلاش کنیم تا به تعداد این جامعه آماری افزوده نشود و اولین ایستگاه‌ها در این زمینه خانواده، مدرسه، محله و جامعه آموزشی است که در این زمینه پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بسیار لازم و ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز