محمود عباسی خبر داد:

تحولات ارزشمند در دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۹:۳۴:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۳۹۶
تحولات ارزشمند در دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات
معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: تحولات ارزشمندی در دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود عباسی معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به نقش برجسته سازمان تعزیرات حکومتی در کنترل و نظارت بر بازار و محیط کسب و کار، برخورد با تخلفات اقتصادی را لازمه اقتصاد سالم و در راستای تحقق حقوق شهروندی توصیف کرد و گفت: قاچاق کالا یکی از بلایای بزرگ برای اقتصاد ملی است و تلاش‌های سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق و احکام قاطع شعب تعزیرات حکومتی تأثیر بسزایی در بازدارندگی ورود کالای قاچاق به کشور داشته است.

وی افزود: ورود کالای قاچاق تولید ملی را هدف قرار می‌دهد و موجب گسترش فساد در جامعه می‌شود. یکی از حقوق بنیادین شهروندان بهره‌مندی از شفافیت در اقتصاد است که اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه تحقق دولت الکترونیک، ایجاد شفافیت در کارها و مبارزه قاطع با قاچاق قابل تقدیر و ستودنی و گامی بلند در راستای تحقق حقوق شهروندی است.

عباسی صیانت از حقوق مردم، حفظ کرامت انسانی آنها و توجه دقیق به حقوق شهروندان را وظیفه خدمتگزاران دانست و گفت: تحولات ارزشمندی در دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات حکومتی صورت گرفته و تداوم آن در راستای برنامه‌های راهبردی دولت تدبیر و امید آینده روشن‌تری را برای سلامت اقتصادی و تحقق حقوق شهروندی نوید می‌دهد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته حقوق شهروندی در سازمان تعزیرات حکومتی و تدوین شاخص‌های حقوق شهروندی گفت: آموزش، نظارت و پایش حقوق شهروندی براساس شاخص‌های تدوین شده از اولویت برنامه‌کاری کمیته حقوق شهروندی سازمان تعزیرات حکومتی است و همه باید برای تحقق آن گام برداریم.

در این بازدید اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، شعب و کارکنان تعزیرات حکومتی استان ارائه کرد و با توجه به گستردگی مساحت استان و شهرستان های مرزی و فراوانی پرونده‌ها کمبود نیرو، شعب و منابع مالی بویژه برای خریداری ساختمان در شهرستانهای تابعه را یکی از مشکلات راه دانست و همجواری این استان پهناور با مرزهای جغرافیایی چند کشور همسایه را از جمله مواردی دانست که ضرورت توجه بیشتر مسئولان سازمان را طلب می‌کند.

 عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و حجت الاسلام والمسلمین سید طه مرقاتی مشاور حقوق بشر اسلامی معاونت در سفری به استان آذربایجان غربی از اداره کل تعزیرات حکومتی استان بازدید و با مدیرکل، معاونان، روسای شعب و کارمندان تعزیرات حکومتی دیدار و گفتگو کردند.

نظر شما