در مراسم افتتاحیه خانه محیط زیست حوزه علمیه شهر تهران مطرح شد:

تفاوت شمال و جنوب تهران به حداقل رسید

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۱۱:۳۴:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۶۰۱
تفاوت شمال و جنوب تهران به حداقل رسید
نخستین خانه محیط زیست حوزه علمیه معیر منطقه 12 شهرداری تهران با حضور مسئولین و مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه اسلام به اهمیت موضوع محیط زیست تاکید کرده گفت: متخصصان علوم دینی و علماء نیز بارها به اهمیت موضوع محیط زیست و سلامت انسان ها اشاره داشته اند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: رهبری انقلاب با ظرافت به دو نوع تفکر تجددگرایانه یعنی اسلام دنیایی  و  تحجرگرایانه انسان منهای دنیا که به تفکر سطحی به محیط زیست و توجه بیشتر به آخرت اشاره دارد که در نهایت باعث تخریب محیط زیست می شود در تفکر تحجرگرایانه بحث تجارت، سود و سرمایه مطرح است.

وی ادامه داد: پرداختن به هر دو موضوع سبب بی عدالتی می شود چراکه در هر دو تفکر مباحث محیط زیستی و حفاظت از آن و همچنین منافع جامع و حقوق آیندگان در اولویت نیست.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: کار اصلی ما ارتباط با مردم و فرهنگ سازی است. در این زمینه باید بستر لازم را برای حضور هرچه پر رنگ تر مردم در صحنه محیط زیست فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس حوزه علمیه معیر در ادامه افزود: اسلام دین دنیا و آخرت است که فقط به آخرت نگاه نمی کند انسان چون زنده است باید زندگی کند و زندگی باید طوری باشد که مردم به آسایش برسند و از یک سلامت روحی و جسمی مناسب  برخوردار باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست مساله امربه معرف و نهی از منکر است که در دین اسلام هم به آن تاکید شده گفت: باید با فرهنگ سازی سطح مطالبات مردم افزایش یابد و از لحاظ جنبه محیط زیستی تفاوت جنوب و شمال شهر تهران به حداقل برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز