معاون توسعه آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با برنا خبر داد؛

راه‌اندازی مدارس آموزش از راه دور در کشور

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۵:۲۷:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۸۴۳
راه‌اندازی مدارس آموزش از راه دور در کشور
دانش آموزانی که به دلایل متعدد نمی‌توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند، می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور شرکت کنند، هزینه این مدارس به صورتی است که همه اقشار جامعه می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

علی زرافشان، معاون توسعه آموزش‌و‌پرورش، به خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، گفت: مدارس آموزش از راه دور سقف سنی مشخصی ندارند و هرکسی که می‌خواهد ادامه تحصیل دهد می‌تواند در این کلاس‌ها شرکت کند.

او افزود: این مدارس برای دو دسته از افراد است، افرادی که به دلیل دوری و دسترسی نداشتن به مدارس، نمی‌توانند در مدارس روزانه شرکت کنند و افرادی که به دلایلی نمی‌توانند در مدارس روزانه حضور داشته باشند و باید در مدارس شبانه درس بخوانند و ...

برای مثال در روستایی ممکن است مدارس مقطع دبیرستان وجود نداشته باشد و یا مدارسی که این زمینه وجود دارد مسافت بسیار زیادی با محل زندگی این افراد داشته باشد، در چنین شرایطی، این افراد می‌توانند برای ادامه تحصیل خود در مدارس آموزش از راه دور ثبت‌نام کنند تا به این وسیله بتوانند در مقاطع مورد نیازشان ادامه تحصیل دهند.

زرافشان تصریح کرد: دانش آموزان مدارس از راه دور به این صورت تحصیل می‌کنند که در نزدیک ترین مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کرده و سپس از طریق بسته‌های آموزشی و یا فضای مجازی آموزش می‌بینند و یک روز در هفته را هم برای رفع اشکال به مدرسه‌ای که برای آموزش از راه دور در آن ثبت‌نام کرده اند، می‌روند.

زرافشان در ادامه گفت: بعد از اینکه از سال 1990 تمام کشورهای جهان مقید شدند که شرایط آموزش در مقطع ابتدایی را برای تمام دانش آموزان این مقطع فراهم کنند، بعد از دیدن بازخوردهای مثبت این طرح، تقاضا برای انجام این طرح در مقاطع متوسطه اول و دوم و غیره، به وجود آمده و زیاد شد و بعد از آن برای این دانش آموزان مدارس شبانه و بزرگسالان را در نظر گرفتند و به تازگی هم مدارس آموزش از راه دور در جهت همین تقاضاها بوجود آمد.

معاون توسعه آموزش و پرورش اظهار کرد: هزینه دروس مدارس آموزش از راه دور، به تعداد واحدهای درسی انتخابی، محاسبه می‌شود و مبالغ آن به صورتی است که تمام افراد می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

علی زرافشان، در پایان و با اشاره به اینکه آیا این طرح خوب است یا خیر، گفت: ما در حال حاضر 400 هزار دانش آموز در مدارس بزرگسال داریم که به دلایل زیادی نمی‌توانند در مدارس روزانه شرکت کنند، بنابراین طرح آموزش از راه دور برای این دسته از افراد بسیار موثر است زیرا به این افراد کمک می کند تا از ادامه تحصیل باز نمانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز