آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دانشگاه آزاد اسلامی باری از دوش دولت برمی دارد و یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌هاست

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۸:۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۳۸۷۰۸
دانشگاه آزاد اسلامی باری از دوش دولت برمی دارد و یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌هاست
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با 80هزار کارمند علاوه بر اشتغال زایی در سطح گسترده و در سراسر کشور، با پرداخت مالیات به دولت، ضمن اینکه باری از دوش دولت بر می‌دارد، به آن نیز کمک می‌کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار هیأت مدیره و اعضای انجمن‌های صنفی پیشخوان دولت سراسر کشور، با بیان اینکه خصوصی و غیر دولتی کردن فعالیت‌ها و امور کشور، یک ضرورت اقتصادی است، اظهار داشت: تفکر تفویض اختیار و سپردن کارها به مردم، کاری استعماری و غربی نیست، بلکه یک تفکر اصیل اسلامی است..

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط سخت اوایل انقلاب که مخالف هرگونه خصوصی سازی بودند، گفت: وقتی صف متقاضیان تحصیلات تکمیلی پشت سد کنکور قابل رویت نبود و دولت به دلیل جنگ تحمیلی قادر به توسعه و تأمین هزینه‌های آموزش عالی کشور نبود، خدمت امام(ره) رفتم و گفتم براساس آموزه‌های دینی و اسلامی، ما باید زمینه آموزش عالی را برای مردم فراهم کنیم و چاره‌ای جز تأسیس دانشگاهی غیردولتی نداریم که امام راحل نیز به راحتی پذیرفتند و به صورت مادی و معنوی کمک و حمایت کردند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، 5 میلیون و 500 هزار فارغ التحصیل، 70 هزار استاد و معلم، 7500 آزمایشگاه، 3500 کارگاه برای پژوهش دارد و این امکانات در تمامی فضای کشور گسترده است و بیشتر دانشجویان در شهر خود تحصیل می‌کنند. همچنین این دانشگاه با 80هزار کارمند علاوه بر اشتغال زایی در سطح گسترده و در سراسر کشور، با پرداخت مالیات به دولت، ضمن اینکه باری از دوش دولت بر می‌دارد، به آن نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تفسیر اصل 44 قانون اساسی با هدف واگذاری امور به مردم و جلوگیری از تبدیل شدن دولت به یک کارفرمای بزرگ، صورت گرفت، خاطر نشان کرد: رهبری پس از این اصلاحیه گفتند که از این اصل، انتظار انقلاب اقتصادی دارم، اما متأسفانه در دولت گذشته هیچ‌کار جدی در این زمینه صورت نگرفت و برعکس به اسم واگذاری، مشکلات زیادی خلق کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور نه سرمایه‌داری و نه کمونیستی، بلکه مختلط است، گفت: سیاست کم کردن کار دولت و میدان دادن به بخش غیر دولتی و غیرخصوصی، سیاست درستی است و بیشتر وقت دولت باید صرف سیاست‌گذاری آن هم در بخش کلان و نظارت شود.

 

هاشمی رفسنجانی، در پایان گفت: ما در ایجاد، تثبیت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی مزاحمت‌های فراوان داشتیم، اما چون کار با نیت خالص و برای رفع مشکل مردم بود، به سرعت پیش رفت و در حال حاضر این دانشگاه یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز