هادی معتمدی در گفت‌و‌گو با برنا:

اعتیاد در نوجوانان علل نمایشی دارد

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۰:۵۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۹۳۴۶
اعتیاد در نوجوانان علل نمایشی دارد
نوجوانان نه بخاطر فشارهای خانوادگی و مشکلات الگویی، بلکه به‌خاطر گرایش به نمایش دادن خود، دست به رفتارهای ناهنجار از جمله اعتیاد می‌زنند.

هادی معتمدی، آسیب شناس اجتماعی درباره گرایش به مصرف سیگار و اعتیاد در گروه سنی نوجوانان و به خصوص دختران، به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: در حال حاضر سن اعتیاد مردان و زنان در حال کاهش است و گرایش افراد به مصرف مواد مخدر افزایش یافته، به‌طوری که حتی در مدارس شاهد اعتیاد کودکان زیر 10 سال هستیم.

او افزود: درباره اعتیاد در سنین  نوجوانی و افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، (میانگین سنی 11 تا 18 سال) باید گفت: در واقع این افراد گرایش دارند به سمت اجرای نوعی نمایش و از طریق مصرف سیگار و اعمالی از این دست، می‌خواهند در بین همسالان خود و افراد دیگر مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت کسب کنند.

معتمدی در ادامه گفت:اعتیاد و گرایش این افراد به مصرف سیگار و مخدرهای دیگر، معمولا به‌خاطر مشکلات الگویی از جمله اعتیاد پدر خانواده و مشکلات خانوادگی نیست، بلکه عمدتا بخاطر فشارهایی است که این افراد از سمت گروه همسالان خود دریافت کرده و به‌دنبال نمایش و انجام حرکات نمایشی برای نشان دادن خود هستند.

او با اشاره به اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از این رفتارهای ناهنجار وجود دارد، اظهار کرد: باید برای نوجوانان فضاهای تفریحی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در نظر گرفته شود تا میل و گرایش آنها به نمایش دادن خود و انجام حرکات نمایشی ارضا شود، به‌عنوان مثال برای دختران، گردهمایی‌های دخترانه همراه با اجرای موسیقی، یا برای پسران برنامه‌ها و تجمعات ورزشی و فرهنگی برگزار شود تا از این راهکارهایی برای کنترل بروز هیجانات نوجوانان انجام شود.

هادی معتمدی در پایان گفت: در واقع هرچه امکانات بروز نمایش‌گری و نمایش‌دهی برای نوجوانان بیشتر شود، از بروز رفتارهای ناهنجار در آنها بیشتر جلوگیری می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز