احمد حکیمی‌پور بیان کرد:

علت سفر قالیباف نامشخص است

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۶:۳۳:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۱۶۴
علت سفر قالیباف نامشخص است
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، گفت: اگر شهردار تهران بخواهد به مرخصی برود، باید این موضوع را از طریق نامه به رئیس شورای شهر اعلام کند حتی اگر سفر او کاری باشد، اما علت سفر قالیباف نامشخص است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، صبح امروز در دویست‌وهشتادویکمین جلسه علنی شورای شهر چهارم، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در قانون آمده است که اگر شهردار تهران بخواهد به مرخصی برود، باید این موضوع  را از طریق نامه به رئیس شورای شهر اعلام کند، گفت: اگر سفر قالیباف به یکی از کشورها هم، کاری بوده است باید این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شد، که علت سفر او نامشخص است.

او همچنین با ارائه گزارشی درخصوص تخریب آثار ایران در یک ماه گذشته گفت: از آنجایی که فضاهای آزاد و دست‌اندازی فضای سبز امکان پذیر نیست، حالا سوداگران ساخت و ساز به سمت بناهای تاریخی بزرگ مقیاس رفتند که لازم است برای حفظ این بناها چاره‌ای بیندیشیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، با اشاره به تصویب خانه تاریخی علاءالدوله، تصریح کرد: این خانه در دست ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.

او با اشاره به تخریب خانه توران که در دست کمیته امداد بود، گفت: ویلای تاریخی پناهی هم، در اختیار کمیته امداد است که این بناها دارای شرایط ارزشمند و میراثی هستند و باید این ناهماهنگی‌ها بین سازمان‌ها رفع شود، چرا که کمیته امداد شاید بخواهد به جای ویلای پناهی، مجتمع تجاری بسازد.

اوبا اشاره به وضعیت خانه تاریخی ضرابی، باغ رهنما و خانه حبیب‌الله کهنو، افزود: این مسائل ناشی از ناهماهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی است و پیشنهاد می‌شود در هنگام صدور پروانه برای ساخت و ساز این خانه‌ها، حتی اگر این بناها ثبت نشده است، کارشناسان شهرداری مانع ساخت و ساز شوند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، در پایان گفت: لازم است سازمان‌های دولتی که این خانه‌ها در اختیارشان است، تنها به مسائل مالی فکر نکنند و به بخش میراث تاریخی توجه نشان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز