مصطفی سلیمی خبر داد:

توقف فعالیت غیر‌مجاز معادن با "تاکا"

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۱۹۰
توقف فعالیت غیر‌مجاز معادن با تاکا
مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 18، گفت: با همکاری و پی‌گیری شورای تأمین استان و مدیریت شهری، فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه متوقف و با مشارکت مالکان، طرح"تاکا" در اراضی معادن کلید می‌خورد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 18، در مورد اجرای طرح تاکا(توسعه. آبادانی. کن ایرانیان)، که در معاون شن و ماسه منطقه 18قابل اجرا است، گفت: با همکاری و پی‌گیری شورای تأمین استان و مدیریت شهری، فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه متوقف و با مشارکت مالکان، طرح"تاکا" در اراضی معادن کلید می‌خورد.

او با بیان اینکه  این اراضی به مرکز توریستی، تفریحی و سیاحتی شهر تهران بدل می‌شود، ادامه داد: اراضی معادن شن و ماسه 450 هکتار است؛ اما به دلیل برداشت‌های غیرمجاز از این معادن سبب شده است که شاهد ایجاد گودال 138 متری باشیم، در حالی که این گودال تنها 5 متر با رودخانه کن فاصله دارد و ایمنی این رودخانه را دچار خدشه کرده است و به بزرگراه فتح – آزادگان و منطقه مسکونی خلیج نیز ضربه زده است.

سلیمی با بیان اینکه مالکان در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند و نیازی به تملک اراضی نیست، افزود: تمام هزینه‌ها اعم از طراحی، اجرا، بهره‌برداری و غیره، توسط مالکان انجام شده است و به زودی معادن شن و ماسه تبدیل به قطب گردشگری تهران خواهند شد، به گونه‌ای که مراکز توریستی، تفریحی و سیاحتی با مشارکت مالکان در این منطقه ساخته خواهد شد.

او در پایان و با بیان اینکه اولین قدم در اجرای طرح تاکا ایمن سازی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برداشت بیش از اندازه، دیواره معادن شن و ماسه تنها چندمتر با جداره رودخانه کن و خیابان خلیج فاصله دارد و باید ایمن شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز