دستگیری سارق اینترنتی در "جهرم"

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۵:۵۵:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۷۹۲
دستگیری سارق اینترنتی در جهرم
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی سارق اینترنتی که از طریق راه اندازی درگاه جعلی (فیشینگ) اقدام به برداشت 25 میلیون ریال از حساب خریدار اینترنتی کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "عبدالعظیم انصاری" اظهارداشت: در پی ارجاع یک پرونده شکایت از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان جهرم به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغ 25 میلیون ریال از حساب شخصی به صورت اینترنتی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مالباخته در اظهارات خود بیان کرد که کارت عابر بانکش را به کسی نداده و معمولاً خریدهایش را به صورت اینترنتی انجام می داده و رمز دوم کارتش را نیز در اختیار کسی قرار نداده است.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم ادامه داد: با توجه به اظهارات فرد شاکی، کارشناسان پلیس فتا احتمال اینکه از طریق درگاه جعلی «فیشینگ» اطلاعات حساب وی هک شده باشد را متصور بودند، به همین دلیل با بررسی و استفاده از شیوه های نوین کشف جرم مشخص شد که فرد مالباخته از طریق یک درگاه جعلی قصد خرید داشته غافل از اینکه شماره حساب و رمز دوم وی در درگاه جعلی ثبت شده و از این طریق کلاهبرداری صورت گرفته است.
سرهنگ انصاری تصریح کرد: ماموران با بکارگیری شیوه های پلیسی موفق شدند فرد سارق را شناسایی کنند که با هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار شد.
وی اضافه کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته به بزه انتسابی خود اقرار کرده و معترف شد از این طریق مبلغ 25 میلیون ریال به سرقت برده است.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی، بیان کرد: سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که افراد کلاهبردار طراحی کرده و درآن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می کنند، در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد، برای مجرم ارسال می شود.
سرهنگ انصاری به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن می باشد و جهت ارسال اطلاعات است، استفاده می کنند که در ابتدای نوار آدرس عبارت HTTPS می باشد، در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز