ولی الله نصر در گفت‌و‌گو با برنا:

شهرداری به کودکان خیابانی کمک نمی‌کند

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۶:۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۲۳۴۶
شهرداری به کودکان خیابانی کمک نمی‌کند
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران با در اختیار نگذاشتن فضا و تجهیزات لازم برای جذب و نگهداری کودکان خیابانی، به وظایف خود عمل نکرده و در این راه به سازمان بهزیستی کمک نمی‌کند.

ولی الله نصر، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: طبق مصوبه هشتاد و دومین  جلسه شورای اداری، وظیفه شناسایی، جذب و جمع‌آوری متکدیان برعهده شهرداری و دستگاه‌هایی که در این رابطه مسئول هستند، گذاشته شده است.

او افزود: در حال حاضر شهرداری تهران سامانسرای لویزان را برای نگهداری متکدیان زن و سامانسرای اسلامشهر را برای نگهداری متکدیان مرد، در نظر گرفته است که بهزیستی از طریق مستقر کردن مددکاران خود در این مراکز، همکاری لازم را در جهت کمک به این افراد متکدی انجام داده است.

ولی الله نصر تصریح کرد: افرادی که برای کمک و درمان به این مراکز می‌روند، از طریق سازمان‌های مرتبط در این زمینه جذب شده و از طریق ادارات پذیرش و هماهنگی بهزیستی، به مراکز مخصوص نگهداری از متکدیان، ارجاع داده می‌شوند.

او در ادامه و با اشاره به نحوه جذب کودکان خیابانی، گفت: طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی که مصوبه سال 1384 است، 11 دستگاه به‌عنوان دستگاه‌های عضو شورای سازماندهی کودکان خیابانی معرفی شدند، در همین دوره شهرداری‌ها مکلف شدند مکان و تجهیزات لازم را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند تا بهزیستی از طریق موسسات دولتی و غیر دولتی و 11 دستگاه دیگر، که محوریت اصلی آن‌ها سازمان بهزیستی است، وظیفه شناسایی و جذب این کودکان را انجام دهد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری تهران، بیان کرد: شهرداری تهران با در اختیار نذاشتن فضا و تجهیزات لازم برای جذب و نگهداری کودکان خیابانی، به وظایف خود عمل نکرده و در این راه به سازمان بهزیستی کمک نمی‌کند.

او افزود: اگر شهرداری تهران، چند مکان لازم و مناسب برای نگهداری از این کودکان قرار دهد، سازمان بهزیستی نیروی انسانی و اعتبارات لازم در این زمینه را برای جذب و نگهداری کودکان خیابانی اختصاص می‌دهد، اما این سازمان برای ارائه خدمات خود، منتظر فضا و تجهیزات شهرداری است.

او اظهار کرد: آموزش و پرورش هم در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل، به وعده‌های خود عمل نکرده و همکاری‌های لازم را انجام نمی‌هد، البته ما طی جلساتی با این سازمان در حال تعامل و گفت‌وگو هستیم، لازم به ذکر است، آموزش و پرورش از طریق کنوانسیون امور کودکان، به کودکان بازمانده از تحصیل کمک می‌کند.

ولی الله نصر در پایان تصریح کرد: کمک به کودکان بازمانده از تحصیل نیاز به بحث و تعاملات بیشتری با سازمان آموزش و پرورش دارد، اما به محض اینکه این سازمان درباره بحث درمانی و عقب ماندگی تحصیلی این کودکان، اعلام آمادگی کند، ما اقدامات موثر خود را از اول مهرماه آغاز خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز