علیرضا زالی:

آینده شغلی فارغ التحصیلان پزشکی مبهم است

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۴:۵۹
کد خبر: ۴۴۲۶۳۴
آینده شغلی فارغ التحصیلان پزشکی مبهم است
رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: دانشجویان فارغ التحصیل پزشکی امنیت شغلی برای آینده خود ندارند و برای آینده پزشکی خود نگران هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علیرضا زالی در نشست خبری سازمان نظام پزشکی گفت: اکثر دانشجویان سال آخر پزشکی نگران آینده شغلی خود هستند در حالیکه حتی مکانیسم حفاظتی و حمایتی برای پزشکان در دوران بازنشستگی نداریم.
 
وی ادامه داد: وضعیت حقوقی پزشکان به ویژه پزشکان عمومی اورژانس‌ها خوب نیست و نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر به این افراد است.
 
وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای برای پزشکان در جامعه پزشکی  افزود: پزشکان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی راضی نیستند و روزانه 7 تا 10 پزشک برای دریافت وام اندک به واحد رفاهی سازمان نظام پزشکی مراجعه می کنند.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: فرسودگی شغلی پزشکان بالا است و حتی مالیات و عوارض پزشکان در چند سال اخیر چند برابر شده است.
 
وی در ادامه اشاره‌ای به پرداختی پزشکان عمومی بین 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان است و این دریافتی بسیار کم است و با توجه به اینکه سالانه 3000 متخصص به شهرستان‌ها اعزام می‌شود  و رسیدگی به وضعیت پزشکان حائز اهمیت است.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار، پزشکان متخصص هم دریافت پایین‌تری از آنچه در رسانه‌ها عنوان شده دارند، از جمله متخصصین قلب و عروق بین 4 تا 5 میلیون تومان و متخصصین اورولوژی بین 4 و نیم تا 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز