کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو برگزار می‌کند؛

فردا سه‌شنبه‌های بدون خودرو وارد سومین هفته می‌‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۶:۳۳:۴۷
کد خبر: ۴۴۲۸۷۱
فردا سه‌شنبه‌های بدون خودرو وارد سومین هفته می‌‌شود
گروه ایران ماراتن فردا ساعت 6 صبح از پیچ شمیران تا میدان انقلاب را خواهند دوید و به این وسیله سومین هفته سه‌شنبه‌های بدون خودرو را برگزار خواهند کرد.

معصومه ترابی، اولین زن دونده ماراتن ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، گفت: برای اولین بار به‌صورت غیر رسمی در مسابقه دو مارتن آقایان که در شیراز برگزار شد دویدم و بعد از آن در "آلترا ماراتن" که در دشت کویر با شعار با ما در گرم‌ترین نقطه زمین بدوید، به عنوان تنها زن ایرانی شرکت کرده و دویدم.

او افزود: هدف من از شرکت در این مسابقات دادن پیام صلح و دوستی به جهان بود تا به تمام جهان ثابت کنم یک زن مسلمان حتی با داشتن حجاب هم می‌تواند در تمام عرصه‌های ورزشی حضور پیدا کرده و با نشان دادن استعدادهای خود افتخارآفرینی کند.

 او در ادامه و با اشاره به برگزاری کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: هدف من از برگزاری این کمپین، توسعه ورزش همگانی است. تا هفته گذشته، این کمپین به‌وسیله افراد دوچرخه سوار برگزار می‌شد، اما از آن‌جایی که برخی از مردم به علت نداشتن دوچرخه نمی‌توانستند در این کمپین حضور داشته باشند، تصمیم گرفتم از این پس این کمپین را بدون دوچرخه و به‌صورت ماراتن یا دو استقامتی(پیاده روی تند) برگزار کنم.

معصومه ترابی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری کمپین در این هفته، محیط زیست پارک اوستا مراحل معرفی بنده به محیط زیست و شهرداری مناطق 7و8 را انجام داد تا به وسیله شهرداری این مناطق، مراحل اطلاع رسانی انجام شده و کم کم این کمپین در تمام مناطق برگزار شود.

او در ادامه و با اشاره به برگزاری این کمپین در هفته گذشته گفت: شرکت کنندگان این کمپین هفته گذشته از ساعت 6 تا  7:30صبح مسیر چهار راه قصر تا میدان آزادی راپیاده‌روی کردند که البته من به شخصه تمام این مسیر را دویدم، لذا به دلیل طولانی بودن مسیر در هفته گذشته، قرار است که فردا ساعت 6 صبح از پیچ شمیران تا میدان انقلاب را پیاده روی کنیم.

معصومه ترابی ضمن بیان اینکه این کمپین بدون حمایت سازمان یا فرد خاصی و به‌صورت کاملا خودجوش برگزار شده است، گفت: افرادی که می‌خواهند دراین کمپین و ماراتن شرکت کنند، بدون داشتن لباس یا انجام مراحل خاصی می‌توانند در این ورزش همگانی شرکت کنند.

او در ادامه گفت: شهرداری قول‌هایی مبنی بر پوشش اخبار و همکاری در این زمینه را داده است که  اگر به وعده‌های خود عمل کند، می‌توانیم برنامه‌هایی در جهت بهتر شدن برگزاری این کمپین انجام دهیم.

این دونده ماراتن در پایان اضافه کرد: برای اطلاع رسانی و کمک به برگزاری این کمپین در روز سه‌شنبه(فردا)، محمد مهدی گل مکانی، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و هم‌چنین شهرداری منطقه 11 کمک شایانی کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز