رستمی در گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور در البرز گفت:

به بحث جوانان خارج از مراکز استان ها، عدالت محورانه پرداخته شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۴:۴۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۹۰۶
به بحث جوانان خارج از مراکز استان ها، عدالت محورانه پرداخته شود
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه و پرداختن عادلانه به بحث جوانان خارج از مراکز استان ها، عملکرد حوزه جوانان اکثر استان ها با شرایط و امکانات فعلی را قابل تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، محمدرضا رستمی در دومین روز از سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور، ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به منظور برگزاری این همایش به نحو مطلوب، اظهار کرد: تغییرات کیفی و ارزشمندی را در نقطه نظرات معاونان امور جوانان در این گردهمایی شاهد بودم که نقطه قوت خوبی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید با جدیت و نوآوری فعالیت های این حوزه پیگیری شود، افزود: ارزیابی عملکرد استان ها به صورت یکساله انجام و برترین ها بر اساس ملاک و معیارهای مد نظر انتخاب خواهند شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه شاخص های ارزیابی به کلیه استان ها ابلاغ شده است، گفت: برخی از استان ها در این دوره موفق شدند بحث خانه جوان را دنبال و در مناطق خود تشکیل دهند، تحقق این مهم در رتبه بندی استان های بسیار حائز اهمیت است.

رستمی تصریح کرد: پرداختن به بحث جوانان خارج از مرکز استان و برخورد عدالت محورانه با این موضوع می بایست یکی دیگر از اقدامات در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در خارج از استان و بخش های حاشیه ای وجود دارد که بی توجهی به این امر درست نیست، گفت: اشتغال و کارآفرینی روستانشینان یکی از مطالب کلیدی است. می توان بستر تحقق این امر را فراهم کنیم، خوشبختانه برخی از استان ها با جذب منابع این مسیر را طی می کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: عملکرد اکثر استان ها با توجه به تمامی محدودیت و معظلات قابل تقدیر است.با وجود مشکلات زیاد، اکثر استان ها با جدیت کارهای حوزه جوانان را دنبال می کنند و تنها تعداد کمی این مسیر را به طور مناسبی دنبال نکردند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل متعدد مطرح شده مد نظر وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و پیشرفت خوبی در این بحث ها داشته ایم، افزود: متاسفانه در سنوات اخیر جایگاه این بخش تنزل پیدا کرده بود، اما با حمایت های صورت گرفته تغییرات مثبتی را در بحث بودجه ای شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: طبق مصوبه شورای معاونان هیچ یکی از پست های در اختیار جوانان بدون موافقت ما به ادارات کل داده نمی شود.

رستمی با اشاره به لزوم تحقق سواد رسانه ای در سطح کشور، تصریح کرد: امید است این مساله در کشور به عنوان مساله فرهنگی پیگیری شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه انتظار نداریم سیاست های ابلاغی به هر دلیلی با کوتاهی صورت گرفته به سرانجام نرسد، افزود: باید دوره های آموزش در استان ها آغاز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز